Word ook bekend

De Telefoongids / N=5

Nominatie 2007

Bekijk deze campagne op pagina 270 van het SAN Jaarboek 2007.

Adverteerder
De Telefoongids
Titel
Meest complete informatiebron voor praktische info over personen, bedrijven, producten en diensten.
Bureau
N=5
Account
Rob-Jan Hendriks, Tamara Schelvis
Copy
Pim Kok
Art
Hakan Coskunsoy
Strateeg
Marc Oosterhout
Opdrachtgever
Dolf Weiler, Monique Munsterman, Marcel van der Molen
Film/Productiemaatschappij
HazazaH
Editor
Teun Rietveld
Muziek
Massive Music
RTV-producer
Linda Kiphardt
Fotografie
Hakan Coskunsoy (DM, salesfolders, print)
Nominatie
ja
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van De Telefoongids
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van N=5
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Geïntegreerde Communicatie
Meer Geïntegreerde Communicatie inzendingen

Geïntegreerde Communicatie

Doelstelling

De Telefoongids positioneren als hét medium voor MKB-ers om hun bekendheid te verhogen. Daarnaast het merk De Telefoongids meer sympathie geven bij het algemene publiek.

Doelgroep

Primair: adverteerders met focus op MKB. Secundair: algemeen publiek.

Strategie/Concept

Na de succesvolle introductie van de campagne ‘word ook bekend’ in 2006 - waarin Rene & Natasja Froger en Isa Hoes & Antonie Kamerling ogenschijnlijk onbekende Nederlanders benaderen als zijnde ware sterren dankzij hun advertentie in De Telefoongids - introduceren we in 2007 Jan van Otterlo, van Verhuizingen van hier tot Tokio. De kerngedachte is nog steeds dezelfde: bekend maakt bemind en zorgt voor meer business. Echter, door de focus van de bekende Nederlanders te verschuiven naar de bekende adverteerder, wordt de kracht van adverteren in De Telefoongids sterker benadrukt. In de eerste commercial met Jan van Otterlo zien we Ruud & Estelle Gullit de achtervolging inzetten (Heb jij niet een keer meegedaan aan Lingo?) om Jan te boeken. Helaas blijkt Jan het komende jaar al volgeboekt dankzij zijn advertentie in De Telefoongids. In het vervolg zien we hoe Ivo Niehe - voor het eerst te zien in een commercial - op de voor hem zo bekende wijze Jan van Otterlo toevoegt aan zijn lijst met bezoeken aan de groten der aarde zoals Henry Kissinger en Audrey Hepburn.

Media- en middelenstrategie

TV blijft als het domein van bekende Nederlanders het hoofdmedium. Daarbij is TV als geen ander medium in staat om efficiënt en effectief zichtbaarheid te creëren en bekendheid te verhogen. Dat geldt ook voor MKBers, want ook MKBers zijn net gewone mensen als het gaat om mediagebruik. Radio is ingezet om het TV-effect te vergroten en het gevoel van continuïteit te versterken. Megaboards en lokale outdoor worden regionaal ingezet als ondersteuning van de Salesforce van De Telefoongids. Daarnaast is de campagne doorvertaald naar print en verkoopmateriaal.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen