Woordzoekers

Woordzoekers

Categorie
Fast Moving
Adverteerder
KLENE
Bureau
Selmore Creative Agency
Jaar
2019
Paginanummer
188

Doelstelling

Klene wil de onbetwiste dropkoning van Nederland zijn. In het zwarte en suikervrije dropsegment staat het merk aan de top, maar in het meer snoeperige dropsegment is Klene minder dominant. Terwijl daar veel vernieuwing mogelijk is. Klene wil met de nieuwe droplijn Woordzoekers een impuls geven aan het merk en aan het segment.

Doelgroep

Drop- en snoepliefhebbers tussen de 30 en 65 jaar.

Merkomschrijving

Klene is een oer-Hollands merk met een rijke geschiedenis dat al sinds 1876 originele drop produceert. Het merk wordt door liefhebbers geroemd om zijn kwaliteitsdrop en is binnen het segment de absolute dropinnovator. Sinds 2015 vertolken Han en Koen de hoofdrol in de Klene campagne waarin op originele wijze uit de doeken wordt gedaan hoe toch die nieuwe dropuitvindingen worden bedacht. Waar Han staat voor authenticiteit, kiest Koen juist voor vernieuwing. Met de tagline "Hoe komen ze drop?" verwijzen we met een flinke knipoog naar de geniale samenwerking tussen Han en Koen. Want hoe serieus Klene ook is, het merk beseft ook dat het niets meer maar ook niets minder dan drop is.

Concept

Vernieuwing en productinnovatie zijn de belangrijkste drijvers voor groei in de wereld van snoep en drop. Met Han en Koen als vertrouwde gezichten en Woordzoekers als nieuwe productlijn, willen we vanzelfsprekend ook vernieuwen op concept en media. We lanceren niet zomaar een volgende tv-spot, maar haken in op de megatrend van games en ontwikkelen een eigen Woordzoekers (bord)spel. Digitaal te downloaden en te spelen met de lekkere Woordzoekers' dropschuimpjes.

Media- en middelenstrategie

We vernieuwen ook in media-inzet en kiezen een cross-channel strategie met focus op digital/interactie. Het spelen met Woordzoekers staat centraal. Via OLV en korte bumper ads vertellen Han en Koen over het bordspel en geven ze handige speltips. Op feestdagen haken we via Instagram stories in met een korte Woordzoeker. Onze eigen socials en website staan uiteraard volledig in het teken van Woordzoekers. En op verschillende plekken in Nederland laten we dropliefhebbers Woordzoekers spelen én proeven met een opvallende sampling actie. Om het bereik te optimaliseren zetten we een billboard in rondom Lingo en introduceren Han en Koen in een TV-campagne de nieuwe droplijn en bijpassend spel.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken