WOONEXPRESS

Woonexpress / Pluspoint

Bekijk deze campagne op pagina 494 van het SAN Jaarboek 2010.

Adverteerder
Woonexpress
Titel
Woonexpress
Bureau
Pluspoint
Account
Jolanda Hoornsman en Hans Vermeulen
Copy
Erwin de Zwart
Art
Eric van Tatenhove en Ron Gessel
Strateeg
Ron Cijs
Opdrachtgever
Willem Pijper, Irma van Knippenberg, Göran van Tol en Janneke van Gorp
Film/Productiemaatschappij
Hotel Rebel
Editor
De Grot
Muziek
Haaifaai DeLuxe
RTV-producer
Annemieke de Vries (Hotel Rebel)
Fotografie
John Janssen
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van Woonexpress
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Pluspoint
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Retail
Meer Retail inzendingen

Retail

Doelstelling

Spraakmakende openingscampagne en -event voor de nieuwe vestiging Woonexpress Barendrecht (minimaal 5.000 bezoekers op openingsdag), die landelijk door te vertalen zijn. De landelijke campagne zal naast een flinke boost van de naamsbekendheid van Woonexpress ook duidelijk moeten maken dat Woonexpress alles voor je huis heeft, op 1 plek, in jouw stijl, tegen lage prijzen en direct mee te nemen.

Doelgroep

Vrouwen van gezinnen met jonge kinderen en starters tussen 25 en 40 jaar.

Strategie/Concept

Door Woonexpress te vergelijken met IKEA maak je in één keer duidelijk dat Woonexpress het Nederlandse antwoord op IKEA is. De directe vergelijking via het Zweedse balletje en de Hollandse bitterbal levert bovendien een spraakmakend beeld op. Na deze vergelijking wordt de campagne verder ingevuld met Zweedse icoonproducten die direct langs de Woonexpress meetlat worden gelegd.

Media- en middelenstrategie

Daar waar landelijk radio, huis-aan-huisfolders moeten zorgen voor traffic, worden televisie en print vooral ingeschakeld om op een overtuigende wijze de positionering te communiceren. Deze strategie wordt verder aangevuld met locale communicatiemiddelen als radio, TV, outdoor en de samenwerking met 100%NL. voor traffic op het openingsevent van Woonexpress Barendrecht.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen