WNF- LifeGuard

WNF- LifeGuard

Categorie
Non-Profit & Overheid
Adverteerder
Wereld Natuur Fonds (WNF)
Bureau
YoungWorks
Jaar
2010
Paginanummer
428

Doelstelling

Creëren van een nieuw jongerenprogramma waarmee we jongeren actief betrekken bij de natuurbescherming.

Doelgroep

Jongeren tussen 12 en 16 jaar.

Concept

Met het thema 'Watch the World' dagen we jongeren uit zelf bij te dragen aan de bescherming van natuur en dieren. WNF-Life Guard zijn jongeren die samen met het WNF checken of bedreigde diersoorten en natuurgebieden wel goed worden beschermd. Zo kunnen jongeren deelnemen aan aan diverse expedities en buitenactiviteiten.

Media- en middelenstrategie

Allereerst zijn alle WNF Rangerclub leden van 12 jaar benaderd voor het nieuwe programma. Opgevolgd door een TV-commercials op MTV en TMF. Nieuwe leden ontvangen ontvangen elk kwartaal een magazine. De eigenzinnige illustraties op de voorzijde geeft deze 'Posterzine' een bewaarfunctie. De achterzijde geeft verdieping met wisselende thema's over bijzondere dieren en indrukwekkende plekjes op aarde.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken