WNF- LifeGuard

Wereld Natuur Fonds (WNF) / YoungWorks

Bekijk deze campagne op pagina 428 van het SAN Jaarboek 2010.

Adverteerder
Wereld Natuur Fonds (WNF)
Titel
non profit, goede doelen
Bureau
YoungWorks
Account
Anouk Last, Lisanne de Jong
Copy
Cees Dingler, Fresh Cookies (Posterzine)
Art
Jeroen Vroegen, Joris de Monchy, Samantha van der Werff (Posterzine)
Strateeg
Bart de Ridder
Opdrachtgever
Priscilla van der Linden
Film/Productiemaatschappij
Shop Around
Illustraties
Silas Schletterer, Martina Johanna, Lennard Schuurmans, David Gilmore Girls
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van Wereld Natuur Fonds (WNF)
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van YoungWorks
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Non-Profit & Overheid
Meer Non-Profit & Overheid inzendingen

Non-Profit & Overheid

Doelstelling

Creëren van een nieuw jongerenprogramma waarmee we jongeren actief betrekken bij de natuurbescherming.

Doelgroep

Jongeren tussen 12 en 16 jaar.

Strategie/Concept

Met het thema 'Watch the World' dagen we jongeren uit zelf bij te dragen aan de bescherming van natuur en dieren. WNF-Life Guard zijn jongeren die samen met het WNF checken of bedreigde diersoorten en natuurgebieden wel goed worden beschermd. Zo kunnen jongeren deelnemen aan aan diverse expedities en buitenactiviteiten.

Media- en middelenstrategie

Allereerst zijn alle WNF Rangerclub leden van 12 jaar benaderd voor het nieuwe programma. Opgevolgd door een TV-commercials op MTV en TMF. Nieuwe leden ontvangen ontvangen elk kwartaal een magazine. De eigenzinnige illustraties op de voorzijde geeft deze 'Posterzine' een bewaarfunctie. De achterzijde geeft verdieping met wisselende thema's over bijzondere dieren en indrukwekkende plekjes op aarde.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen