WK-campagne

WK-campagne

Categorie
Dienstverlening
Adverteerder
Nuon
Bureau
N=5
Jaar
2010
Paginanummer
137

Nominatie 2010

Doelstelling

Merksympathie vergroten door op een impactvolle en leuke manier te laten zien dat Nuon het Nederlands elftal sponsort. Haak hierbij in op de Oranjegekte rondom het WK.

Doelgroep

Iedereen die van Oranje houdt

Concept

Als trotse sponsor van het Nederlands elftal moedigt Nuon tijdens het WK 2010 Oranje aan met het Nuon Energieshirt, het shirt dat oranje wordt door jouw energie! Het gadget werd ontwikkeld door Nuon en N=5 en maakt een unieke logische koppeling tussen energie en Oranje. Het Nuon Energieshirt en zijn 'magische' kleurverandering staat centraal in alle uitingen. De campagne kreeg de hoogste waardering voor een energiecampagne ooit. De shirts waren niet aan te slepen. Eredivisie Live verkoos het shirt tot leukste WK-gadget.

Media- en middelenstrategie

Breed geïntegreerd platform met tv als hoofdmedium. Advertenties, billboards en een tijdelijke energiewinkel in de Kalverstraat in Amsterdam zorgden voor bekendheid. Online virals en aandacht in o.a. RTL Boulevard zorgden voor een stroom aan free publicity.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken