WK = 538

WK = 538

Categorie
Vrije Tijd
Adverteerder
Radio 538
Bureau
BSUR
Jaar
2010
Paginanummer
518

Nominatie 2010

Doelstelling

Het nummer 1 radiostation van Nederland zijn en blijven in de mannelijke doelgroep en daarbij als radiostation het WK claimen.

Doelgroep

Voetballiefhebbend Nederland, met de hoofdfocus op mannen.

Concept

'WK = 538'. De Oranje supporters worden centraal gezet. Welke supporter wil er nu niet een WK wedstrijd van Oranje in Zuid-Afrika bijwonen? Radio 538 bood die mogelijkheid door de meeste WK kaarten op Radio 538 weg te geven.Voor alle supporters die niet in de gelegenheid waren om naar Zuid-Afrika af te reizen, organiseerde Radio 538 allerlei andere activiteiten die de oranjekoorts in Nederland nog verder deden stijgen. Public viewing-events op het 538 Oranjeplein (Museumplein) in Amsterdam, Radio 538 kleurde volledig Oranje - en niet alleen omdat er op 102FM de meeste kaarten te winnen waren, de 538 Voetbalpoule (meer dan 25.000 deelnemers), de middagshow van Radio 538 kwam live vanuit het WKurhaus - de thuisbasis van RTL's VI Oranje, er werden 538 Oranje condooms uitgedeeld aan de supporters op de Oranje campings en de door Radio 538 gecompileerde WK-cd was de trotse lijstaanvoerder in de album charts!

Media- en middelenstrategie

Met een gerichte media strategie en middelenmix bereikte Radio 538 miljoenen mensen en iedere voetballiefhebber. De mediamix bestond uit: Radio (eigen kanaal), TV, Print, Out of home, Beboarding bij de laatste wedstrijden van het Nederlands elftal voorafgaand aan het WK, Online, DM (een mailing naar alle leden van de KNVB database), SEA, Social Media, Vliegtuigreclame, PR en public viewing-events op het 538 Oranjeplein/ Museumplein in Amsterdam- met keer op keer honderdduizenden supporters, die van elke wedstrijd een waar feest maakten. Beelden die letterlijk de hele wereld over gingen! Als klap op de vuurpijl produceerde Radio 538 de officiële huldiging van het Nederlands elftal in opdracht van de KNVB.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken