Wish Maps

Wish Maps

Categorie
Non-Profit & Overheid
Adverteerder
MAKE-A-WISH NEDERLAND
Bureau
Weber Shandwick
Jaar
2018
Paginanummer
310

Doelstelling

Awareness genereren en meer donateurs werven

Doelgroep

M/V 20-49

Merkomschrijving

Make-A-Wish Nederland vervult al 30 jaar lang de allerliefste wens van kinderen met een levensbedreigende ziekte (per jaar meer dan 600 wensen), zoals een dagje prinses zijn.

Concept

Hoe belangrijk de wensvervulling ook is, Make-a-Wish Nederland zag de afgelopen jaren de opbrengsten teruglopen. Alle ellende in het nieuws leidde tot compassion fatigue, waardoor de betrokkenheid en actiebereidheid van mensen laag was. Daarnaast was het vertrouwen in goede doelen sterk gedaald vanwege schandalen bij NGO's. Weber Shandwick bedacht een traceerbare, veilige donatiemethode, inspelend op de sterke banden die mensen met hun directe omgeving hebben en het feit dat ze graag betrokken zijn bij lokale activiteiten. Het resultaat: Wish Maps, een platform dat wensen van kinderen in kaart brengt. Als je uitzoomt zie je alle wensen in Nederland, wat de noodzaak goed weergeeft. Als je inzoomt zie je de individuele wensen en hoe makkelijk het is om bij te dragen.

Media- en middelenstrategie

PR, advertorials, influencers, ambassadeurs. Resultaat: 27% meer donaties in eerste 4 maanden.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken