Wintersport

Wintersport

Categorie
Geïntegreerde Communicatie
Adverteerder
transavia.com
Bureau
Y&R Amsterdam
Jaar
2006
Paginanummer
356

Doelstelling

transavia.com als totaalaanbieder van wintersportvakanties neerzetten en doelgroep overtuigen dat vliegen naar de wintersport een goed alternatief voor de auto is. Communicatieve inspanningen moeten extra site-traffic genereren.

Doelgroep

Gemiddeld Nederland met kinderen en met bovengemiddeld inkomen. Doelgroep houdt er van alles ruim op tijd in orde te maken en is gesteld op haar routine: ze gaat vaak naar hetzelfde gebied, met hetzelfde gezelschap en met dezelfde auto. Met de mogelijkheid te vliegen naar de wintersport vergroot transavia.com de markt doordat mensen naast de traditionele week ook nog snel een lang weekend (extra) kunnen gaan skiën.

Concept

Naast de vaste routine is kennisachterstand een groot probleem: doelgroep weet niet dat transavia.com meer aanbiedt dan vliegen en overweegt bovendien niet om te vliegen naar de wintersport. Campagne is in twee fases opgedeeld om op relevante wijze in te spelen op het vakantie oriëntatie moment en op het vervoer oriëntatie moment. Fase 1: op het moment dat wintersporters accommodatie gaan boeken duidelijk maken dat transavia.com complete vakanties (vliegen, accommodatie, transfer en skihuur) naar de wintersport aanbiedt. Fase 2: vlak voor vertrek naar de wintersport doelgroep wijzen op de voordelen van vliegen naar de wintersport om. Naast gemak communiceren dat vliegen naar de wintersport het mogelijk maakt ook een lang weekend te boeken.

Media- en middelenstrategie

In fase 1 is tv als hoofdmedium ingezet om snel bereik op te bouwen en in te breken in het relevante oriëntatie moment, ondersteund met 1/1 print uitingen in skimagazines en banners. De gekozen media biedt genoeg ruimte om te retailen, een complexe propositie over te brengen en een grote kennisachterstand weg te nemen. Het gemak van vliegen naar de wintersport is in fase 2 met 1/1 print, banners en radio gecommuniceerd. Rotterdam Airport is omgebouwd tot ski-hut en in De Ski-Hut Scheveningen zijn posters geplaatst. De après-skihit ‘Eikenhoutenkop’ van Frans Avia is gelanceerd om in Nederland en wintersportoorden vliegen naar de wintersport top of mind te krijgen. Een jonge doelgroep, die een (extra) keer op wintersport wil, is in de Viva verleid met een meegeseald ticket.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken