Wintersport in Canada, verrassend dichtbij

Wintersport in Canada, verrassend dichtbij

Categorie
Vrije Tijd
Adverteerder
Travel Alberta
Bureau
Eigen Fabrikaat
Jaar
2012
Paginanummer
476

Winnaar 2012

Doelstelling

Alberta is een provincie in Canada die veel te bieden heeft voor de veeleisende wintersporter. En dankzij de directe KLM lijnverbinding Amsterdam - Calgary komt skiën in de Canadese Rocky Mountains binnen handbereik. Het werd tijd om de Canadese regio als wintersportbestemming op de kaart te zetten.

Doelgroep

Nederlandse wintersportliefhebbers, 25 - 55 jaar.

Concept

De campagne is ontwikkeld rondom de centrale gedachte: Wintersport in Canada is verrassend dichtbij. Vanuit de centrale website werd de doelgroep uitgenodigd om de wintersportmogelijkheden in Alberta te ontdekken en deel te nemen aan de Facebook activatie. En deze ging verder dan een 'standaard' Like & Win actie. Want tegenwoordig liken we echt alles wat langskomt op Facebook. Maar wat is nog de waarde van zo'n vluchtige digitale like? Tijd om de like weer onvergetelijk te maken en zijn waarde terug te geven. Deelnemers konden binnen de interactieve Facebook app hun like plaatsen op een kaart van de Canadese Rocky Mountains. Na afloop kregen ze een gepersonaliseerd filmpje te zien op basis van hun werkelijke GPS coördinaten. Duizenden likes werden geplaatst en zijn aan het eind van de campagne als echte wollen like-want naar de exacte locaties in Canada gebracht. Waar ze werden uitgedeeld aan de Canadese locals. De 'Real Likes' werden uiteraard voorzien van een kaartje met de Facebook gegevens van de Nederlandse afzender, handig voor een bedankje terug.

Media- en middelenstrategie

De reis van de 'Real Likes' werd met foto- en videocontent gedeeld en hield duizenden Facebook fans geboeid. In combinatie met de koppeling van on- naar offline zorgde dit voor een extreem hoge fan engagement rate. Door slim gebruik te maken van de verbindende kracht van social media brachten we zo Nederland en Canada letterlijk iets dichter bij elkaar en kwam de centrale gedachte 'verrassend dichtbij' tot leven. Dit resulteerde in meer interesse voor wintersport in Canada en zelfs nieuwe Facebook-vriendschappen tussen Nederlanders en Canadezen!
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken