Winst op alle fronten

ABN AMRO / N=5

Bekijk deze campagne op pagina 124 van het SAN Jaarboek 2018.

Adverteerder
ABN AMRO
Bureau
N=5
Account
Judith Lavalette, Astrid Witteveen, Niki Lodder
Copy
Thijs Bontje, Gijs van der Schoot
Art
Daniel te Lindert, Fabian Schulting
Strateeg
Esther Overmars
Opdrachtgever
Tanja Bom, Joost van Holten, L.J. De Lussanet de la Sablonière, Wouter de Kruif, Kasper Stuijvenberg
Film/Productiemaatschappij
Holy Fools, Mattias Schut (Holy Fools), 1Camera
RTV-producer
Guy van der Hoop
In samenwerking met
MediaCom en Storm Digital
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van ABN AMRO
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van N=5
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Business-to-Business
Meer Business-to-Business inzendingen

Business-to-Business

Doelstelling

ABN AMRO weer stevig op de radar krijgen in de zakelijke markt, door de bank te positioneren als 'maatschappelijk betrokken' en 'toekomstgericht'. Resulterend in 100 gesprekken met ondernemers over hun duurzame businessplannen.

Doelgroep

Zakelijk Nederland met focus op zakelijke beslissers van bedrijven met een omzet van 5 tot 100 miljoen euro.

Strategie/Concept

Inzicht: zakelijk succes gaat niet langer om meer, meer, meer. Steeds meer zien we in dat écht succes niet alleen draait om geld. Maar ook om winst voor mens, maatschappij en milieu. Winst op alle fronten noemen we dat. Deze en-en-gedachte geeft de bank een uniek geluid als het om duurzaamheid gaat. ABN AMRO moedigt deze vorm van groei aan met financiële expertise en oplossingen en financiert zo de toekomst: #financethefuture. Bij de Sustainable Finance Desk vinden ondernemers alle kennis over het financieren van duurzame projecten en met de Duurzame Investeringstool bereken je hoe je je bedrijfspand winstgevend kunt verduurzamen met financiering van de bank. De campagne volgt de See-Think-Do opbouw. In plaats van één statisch idee door te vertalen, optimaliseren we creatie per medium. De vaste elementen zijn, naast logo en kleur, de belofte aan de klant 'Winst op alle fronten' en de # met mentaliteit van de bank: #financethefuture. Het succes van bestaande klanten gebruiken we als bewijsvoering in de campagne.

Media- en middelenstrategie

See: we introduceren het gedachtegoed met impactvolle media met hoog bereik. Op tv met onze vaste hoofdpersoon. En in digital out-of-home op Schiphol, social video, rich media videobanners en branded content met klantcases. Think: op radio en in webvertising concretiseren we de rol van de bank met de desk en tool. Do: edm en IAB-banners met een harde CTA activeren tot het maken van een afspraak of invullen van de tool.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen