Windrugzak

ENECO / The Social Club

Bekijk deze campagne op pagina 183 van het SAN Jaarboek 2018.

Adverteerder
ENECO
Bureau
The Social Club
Account
Annelotte Pera
Copy
Tijmen van Velsen
Art
Jessica Marcus
Strateeg
David Barens
Opdrachtgever
Jolanda Ravenek, Marga Jordaans, Willemijn van der Vliet
Film/Productiemaatschappij
Mr. Frank
Editor
Mr. Frank
Muziek
The Social Club
RTV-producer
Stephanie de Ruijter
Fotografie
Daan van Baarsen
In samenwerking met
Gidon Krot, Hans-Erik Wagenaar, Pijke Oostra
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van ENECO
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van The Social Club
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Dienstverlening
Meer Dienstverlening inzendingen

Dienstverlening

Doelstelling

Draag bij aan een positief sentiment rondom Eneco, innovatie en windenergie. Breng windenergie voor meer mensen dichterbij en draag zo bij aan de missie om duurzame energie voor iedereen toegankelijk te maken.

Doelgroep

Heel Nederland, met nadruk op de 'lichtgroene massa'; gemiddeld geïnteresseerd in duurzame energie.

Strategie/Concept

Iedere Nederlander die wel eens op de fiets zit kent de wind als een krachtige tegenstander. Om de voordelen van wind en windenergie op een aantrekkelijke manier tastbaar te maken ontwikkelden we de Eneco Windrugzak. In samenwerking met twee industrieel ontwerpers maakten we een rugzak met uitklapbaar zeil, waarmee je tot 20% harder kan fietsen. Een combinatie van Dutch design en slimme innovatie. Zo laten we zien hoe fijn het is als je windkracht voor je laat werken.

Media- en middelenstrategie

De video is via de owned en earned kanalen van Eneco verspreid. Influencers en relevante redacties pakten het op, zelfs over de grenzen. Een fietstassenfabrikant heeft zich gemeld voor productie en studenten uit Groningen studeren dit jaar af op een marktbewerkingsplan in Duitsland.

Ga naar de campagnesite

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen