Windows Tuning Team

Windows Tuning Team

Categorie
Dienstverlening
Adverteerder
Microsoft Nederland
Bureau
YoungWorks
Jaar
2012
Paginanummer
118

Doelstelling

Hoe laten we studenten weer verliefd worden op het merk en de programma's van Windows?

Doelgroep

Het beeld van Windows als ouderwets en weinig sexy is hardnekkig en wijd verspreid onder studenten. Een Peer to Peer aanpak moest leiden tot het delen van persoonlijke ervaringen door studenten met studenten. Immers, wie anders kunnen de beeldvorming bij de doelgroep beter beïnvloeden dan studenten zelf.

Concept

De aanpak start met 5 fans. Zij worden na een training de teamleiders van het Windows Tuning Team. De leden van dit team zijn 62 geselecteerde studenten die zijn geworven via Facebook. Zij gaan met kennis van tips en trics over Windows het gesprek aan met medestudenten. Onderling delen de tuners hun aanpak, learnings en succesverhalen op een eigen Facebookpagina.

Media- en middelenstrategie

5 bestaande fans activeren ruim 11.000 studenten tot een dialoog over Windows. Resultaat: meer engagement bij het merk. Duizenden studenten vormen vervolgens een nieuw netwerk van ambassadeurs die op hun beurt Windows willen aanbevelen.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken