WIN JE EIGEN GOUDEN LOEKI

WIN JE EIGEN GOUDEN LOEKI

Categorie
Corporate
Adverteerder
CENTRAALBEHEER ACHMEA
Bureau
DDB Amsterdam
Jaar
2005
Paginanummer
68

Nominatie 2005

Doelstelling

Verhoog de betrokkenheid bij het merk Centraal Beheer Achmea. Doe dit door te incasseren op de sympathie rondom de campagne ‘Even Apeldoorn bellen’, die zijn 20-jarig bestaan viert. Doe dit op maximaal impactvolle wijze in een markt waar de communicatiebudgetten sterk stijgen, en waar door de concurrentie óók humor als wapen wordt gehanteerd.

Doelgroep

Potentiële klanten en bestaande klanten: iedereen die (wel eens) een verzekering nodig heeft. Zowel zakelijk als particulier.

Concept

Om de betrokkenheid bij de campagne te vergroten, werden televisiekijkers opgeroepen voor één maal hun eigen bijdrage te leveren aan de beroemde serie commercials, door er zelf een te verzinnen (die dan ook werkelijk uitgevoerd zou worden).

Media- en middelenstrategie

Felicitatieblokken van de STER werden ingezet om de ‘gouwe ouwen’ uit de campagne terug te halen en de actie bekend te maken. Deze blokken werden gecombineerd met een aankondiging in de RTV-bladen, en gevolgd door een brede inzet van televisie, gecombineerd met uitgebreide campagne-PR. De winnende commercial van Frans van Gerwen werd vervolgens uitgevoerd en uitgezonden. Dit alles werd weer opgevolgd door een aparte campagne (via een tag-on bij de commercial en een eigen actiesite met onder meer een computerspel en een ringtone) om op de inzending van Frans van Gerwen te stemmen bij de verkiezing van de Gouden Loeki. Hetgeen, bij de uiteindelijke stemming door het publiek, resulteerde in een notering op de 3e plaats voor de commercial van Frans.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken