Willen weten

Willen weten

Categorie
Geïntegreerde Communicatie
Adverteerder
Volkskrant
Bureau
Selmore
Jaar
2007
Paginanummer
344

Winnaar 2007

Doelstelling

Revitaliseer de kern van de Volkskrant als de meest nieuwsgierige en positief kritische krant van Nederland.

Doelgroep

Huidige lezers maar vooral dertigers die klaar zijn met de oppervlakkigheid van gratis kranten en nieuwssites.

Concept

Met de nieuwe campagnesymbolen, de vraagtekens, wordt telkens op verrassende en voor de krant relevante manier ‘ingehaakt’ op het nieuws. De campagne werd op deze manier onderdeel van het nieuws gekoppeld aan de vragen van lezers en journalisten.

Media- en middelenstrategie

Het nieuwe campagnesymbool, gecombineerd met het nieuwe thema ‘Willen weten’, is gedurende het najaar 2007 via verschillende kanalen voor het voetlicht gebracht. De aftrap vond plaats tijdens een nachtelijke actie waarbij naar aanleiding van de (mogelijke) verkoop van ABN AMRO vraagtekens zijn geplaatst bij de namen van acht verschillende multinationals. Via tv, radio, online virals, dagblad en magazines wordt telkens opnieuw gezocht naar nieuwe, opvallende manieren om in te haken op het nieuws en de vragen die dat nieuws oproept.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken