Willem

Eye Wish Groeneveld / Doom&Dickson

Bekijk deze campagne op pagina 465 van het SAN Jaarboek 2011.

Adverteerder
Eye Wish Groeneveld
Titel
Brillen en lenzen
Bureau
Doom&Dickson
Account
Frieda Ulsamer de Waard, Jolies van Rijn, Marlies Mols
Copy
René Verbong, Rogier Mahieu
Art
John de Vries, Marcel French
Strateeg
Jeroen van Eck
Opdrachtgever
Ilse Heemskerk, Corine Wolswinkel
Film/Productiemaatschappij
Hazazah
RTV-producer
Petra Leddy, Monique van Smaalen
Fotografie
Frank v.d. Beemt
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van Eye Wish Groeneveld
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Doom&Dickson
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Retail
Meer Retail inzendingen

Retail

Doelstelling

Eye Wish Groeneveld onderscheidt zich van andere optiekketens door echte persoonlijke aandacht. De campagne moet deze merkwaarde versterken en winkeltraffic/verkoop stimuleren.

Doelgroep

Mensen die een eerste of nieuwe bril moeten aanschaffen, 40+.

Strategie/Concept

De campagne maakt gebruik van jeugdidolen. Zij tonen bij aanschaf van een bril hetzelfde uitstelgedrag als de doelgroep. Uiteindelijk zijn ze er met bril alleen maar beter op geworden. Sterker nog: het markeert vaak juist het begin van een nieuwe periode. Na Barry Hay speelt nu Willem van Hanegem de hoofdrol met broertjes Van de Kerkhof. Vroeger een slechtziende voetballer, daarna trainer en veel geziene analyticus. Door de persoonlijke aandacht van onze opticien vindt hij net de bril die bij hem past. En sindsdien heeft hij z'n tv appearances voor het uitkiezen.

Media- en middelenstrategie

Thema: TV, hoofdcommercial en diverse 'spin-off' commercials voor verschillende producten/promoties. Radio en POS ondersteunen altijd de actie. De sale campagne heeft een recordweek opgeleverd!

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen