WIJ ZIJN ASR VERZEKERINGEN

WIJ ZIJN ASR VERZEKERINGEN

Categorie
Corporate, Employer Branding & Internal Communication
Adverteerder
ASR Verzekeringen
Bureau
Y&R Not Just Film
Jaar
2009
Paginanummer
84

Nominatie 2009

Doelstelling

Introduceer ASR Verzekeringen (voorheen Fortis ASR, onderdeel van het internationale Fortis) als een nieuwe, sympathieke, Nederlandse verzekeraar. ASR Verzekeringen wil als organisatie en als merk goed inspelen op de sterke vraag naar klantgerichte financiële dienstverleners.

Doelgroep

De campagne richt zich op bestaande en potentiële klanten, die vinden dat verzekeringen moeten passen bij hun persoonlijke situatie. Deze groep staat open voor advies. Ook is de campagne gericht op de onafhankelijke verzekeringsadviseur, in wiens toegevoegde waarde ASR Verzekeringen heilig gelooft. De eigen werknemers, die de merkbelofte actief moeten uitdragen, worden ook intensief betrokken.

Concept

ASR Verzekeringen vindt dat een goede verzekering per definitie een persoonlijk product is. Dit betekent dat je iemand uitsluitend goed kunt verzekeren als je hem of haar echt leert kennen. Daarom werkt ASR Verzekeringen hoofdzakelijk met tussenpersonen. Die persoonlijke benadering is vertaald in de nieuwe pay-off: Wij zijn ASR Verzekeringen. En wie bent u?

Media- en middelenstrategie

Zodra de separatie van Fortis is afgerond, wordt het nieuwe merk ASR Verzekeringen allereerst aan de eigen medewerkers gepresenteerd. Zij moeten immers de campagnebeloften waarmaken. Hiervoor wordt een gepersonaliseerde mailing ingezet, en wordt intensief gebruikgemaakt van het ASR intranet. Vervolgens ontvangen de voor ASR Verzekeringen zeer belangrijke tussenpersonen een persoonlijke brief met een DVD-presentatie. Richting consumenten wordt de optimale mix van bereik en impact gezocht om ASR Verzekeringen als ‘nieuw’ neer te zetten. Hiervoor worden dagbladen, TV, outdoor, print, online en PR ingezet. Merkactivatie vindt online plaats via de ASR-site, waar bezoekers hun persoonlijkste moment kunnen delen en kans maken op een handgeschilderd doek van hun inzending. De campagne boekt al snel succes; binnen enkele maanden laat het merk ASR Verzekeringen een spectaculaire groei zien op alle communicatie- en merkvariabelen.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken