Wij wel. TNT Post

Wij wel. TNT Post

Categorie
Corporate, Employer Branding & Internal Communication
Adverteerder
TNT Post
Bureau
Y&R Not Just Film
Jaar
2010
Paginanummer
102

Doelstelling

Door de liberalisering van de postmarkt heeft TNT Post nieuwe concurrenten, die zich met name profileren op prijs. Met een nieuwe merkcampagne maakt TNT Post zichtbaar wat de kwalitatieve meerwaarde is van TNT Post ten opzichte van deze concurrenten. Daarnaast brengt de campagne eenheid in boodschap en uitstraling naar zowel zakelijke als particuliere klanten.

Doelgroep

Primair: zakelijke klanten en consumenten. Secundair: medewerkers en diverse stakeholders.

Concept

De hoge kwaliteit van de postbezorging van TNT Post wordt gezien als vanzelfsprekend voor de hele branche. TNT Post heeft echter ten opzichte van andere postbedrijven een aantoonbare kwalitatieve voorsprong. Om dit verschil zichtbaar te maken op een letterlijke en 'harde' wijze, zonder daarbij borstklopperig over te komen, is gekozen voor een 'presentor' in de vorm van een sympathiek postduifje. Het eigentijdse design benadrukt dat TNT Post met zijn tijd meegaat; de keuze voor een postduif onderstreept de eeuwenlange ervaring in de Nederlandse markt. De keuze voor een geanimeerd karakter in een 'reallifeomgeving' zorgt voor een opvallende en eigentijdse vorm. Hiermee kan TNT Post op een consistente wijze naar de diverse doelgroepen en over de diverse producten en diensten communiceren; van het traditionele kerstkaartje tot en met innovatieve zakelijke proposities als Try Now.

Media- en middelenstrategie

Ten behoeve van een brede introductie is gekozen voor TV als hoofdmedium; het feit dat de concurrentie geen TV inzet, is een bevestiging van het marktleiderschap van TNT Post. Er is gekozen voor een semicontinue strategie, waarin verschillende commercials elkaar in flights afwisselen. Daarnaast zijn online, print en eigen middelen als instore posters, brievenbussen, vrachtwagens, een speciale postzegel en het huis-aan-huisblad 'Er is Post!' ingezet.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken