Wij helpen makers om te maken

Wij helpen makers om te maken

Categorie
Retail
Adverteerder
PRAXIS
Bureau
Alfred International
Jaar
2019
Paginanummer
298

Nominatie 2019

Doelstelling

In deze markt, waarin het prijsgevecht heftig is, kan een sterk merk het verschil maken. Doel is om het merk te versterken en meer herkenbaar te maken, met verhoging van de Top of Mind Awareness en sterke merkassociaties tot gevolg.

Doelgroep

Praxis is er voor iedere klusser. Beginnend of meer ervaren. Jong & oud. En vooral voor hen die het maken zelf leuk vinden - niet zozeer voor de klusser die zich vooral bezighoudt met styling. Kortom: Voor de makers.

Merkomschrijving

De merkbekendheid van Praxis is groot. En sinds 2015 wordt er campagne gevoerd onder de pay-off 'Voor de makers'. Inhoudelijk biedt de positionering veel kansen, maar het merk is nog onvoldoende herkenbaar en daardoor te weinig geladen. Wat ontbreekt is een rode draad die duidelijk en onthoudbaar is.

Concept

Deze campagne zorgt op een aantal manieren voor herkenbaarheid. Allereerst introduceren we Theo & Jesse, twee Praxis-medewerkers die symbool staan voor het helpen van de makers. Zij komen in iedere commercial en online video's terug en zorgen met humor en nieuw elan voor sterkere, positieve merkassociaties. Daarnaast zorgen we dat alles meer dan ooit bij elkaar optelt. Niet alleen met het nieuwe Praxis logo, een nieuwe basiskleur, en een nieuw, vast audiologo. Maar ook met voor de maker herkenbare actiethema's, zoals KlusKriebels in het voorjaar en de WinterklaarWeken in het najaar. Thema's die consequent worden doorgevoerd in de hele funnel. Zo bouwen we aan een sterk retailmerk.

Media- en middelenstrategie

Iedere campagnelaag krijgt zijn eigen heldere doel. TV en online video zijn nodig voor massabereik, zij laden het merk en zetten de herkenbare actiethema's neer. In online en social video wordt de hulp voor de makers verder bewezen en uitgediept. En in de verkoopgerichte laag kiezen we voor bewezen traffic builders als radio, folder en social en displayadvertising en natuurlijk POS-materialen. Wat voorheen losse acties in losse middelen waren, telt door de duidelijke rode draad nu op, door de hele funnel heen.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken