Wifi tot in alle hoekjes en gaatjes

KPN / N=5

Bekijk deze campagne op pagina 442 van het SAN Jaarboek 2018.

Adverteerder
KPN
Bureau
N=5
Account
Ralph Balk, Louise Mathlener
Copy
Tim de Waard, Thijs Bontje (CD)
Art
Daniel Samama, Daniel te Lindert (CD)
Strateeg
Vincent Seeber, Bastiaan Weers
Opdrachtgever
Miemie Man, Floris Reuvers, Yvette Belt, Melvin Gaal
Film/Productiemaatschappij
Pink Rabbit, Ismael Heuvel
Editor
Marc Bechtold, Martin Heijgelaar
Muziek
Massive Music
RTV-producer
Lotte de Rooij
Fotografie
Jeroen Hofman
In samenwerking met
Mindshare, ABC, Bannerconnect
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van KPN
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van N=5
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Branding 360°
Meer Branding 360° inzendingen

Branding 360°

Doelstelling

Voor Nederlandse huishoudens is goede wifi een basisbehoefte. Omdat elk huis anders is, werkt wifi niet bij iedereen in elke ruimte altijd even goed. KPN wil deze frustratie wegnemen en biedt iedereen goede wifi overal in huis. Want dankzij de Wifi Tuner optimaliseer je zelf eenvoudig het wifibereik in alle ruimtes thuis. Wij willen merkoverweging en merksympathie verhogen, sales bewerkstelligen en churn reduceren. Hiervoor is een campagne nodig die scoort op merkniveau én in staat is de propositie onderscheidend en aantrekkelijk neer te zetten.

Doelgroep

Alle huishoudens in Nederland met behoefte aan goed werkende wifi overal in huis en KPN-klanten die momenteel nog niet in elke ruimte optimale wifi ervaren.

Strategie/Concept

Wifi tot in alle hoekjes en gaatjes'. Dat beloven we iedereen in Nederland. Goede wifi beperkt zich namelijk niet alleen tot een snelle, veilige en betrouwbare verbinding, het moet overal in huis goed werken. De campagne slaat drie vliegen in één klap: hij laat op een emotionele en impactvolle manier zien wat je met wifi kunt doen, introduceert de nieuwe propositie met een krachtige en opvallende belofte én stimuleert klanten de Wifi Tuner te gebruiken.

Media- en middelenstrategie

Via televisie, social en bioscoop claimden we het wifidomein door op een emotionele manier twee jonge broertjes de wereld te laten ontdekken met behulp van wifi. Verschillende pre-rolls en korte social video's met de jongetjes verrassen met hun opvallende wifibehoeften in en rondom het huis. (digital) out of home, radio, print en online werden ingezet om propositiebekendheid op te bouwen en traffic te genereren. Een tag-on, online re-targeting, dm, winkelvloercommunicatie en de website stuurden aan op conversie. De middelen zijn consistent ingevuld en de inzet is afgestemd om een synergie-effect te bewerkstelligen tussen merk- en propositiecommunicatie en zo de merkoverweging optimaal te doen stijgen. Social targeting, webvertising en (e)dm's gericht op klanten, print en een samenwerking met vtwonen zorgden voor hoge relevantie bij de introductie van de Wifi Tuner en stimuleerden direct gebruik ervan.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen