Wifi moet het altijd doen. Haal alles uit je wifi met de vernieuwde Wifi Manager van KPN.

Wifi moet het altijd doen. Haal alles uit je wifi met de vernieuwde Wifi Manager van KPN.

Categorie
BRANDING 360°
Adverteerder
KONINKLIJKE KPN B.V
Bureau
dentsuACHTUNG!
Jaar
2021
Paginanummer
476

Doelstelling

KPN neerzetten als de wifi-autoriteit van Nederland. De bekendheid en het gebruik van de Wifi Manager onder klanten maximaliseren.

Doelgroep

Primair: KPN (internet)klanten. Secundair: de rest van Nederland.

Merkomschrijving

KPN is hét netwerk van Nederland dat iedereen vooruitbrengt in de digitale wereld met de beste producten en diensten.

Concept

Onderzoek heeft aangetoond dat wifi een eerste levensbehoefte is geworden. Niets is zo irritant als haperende wifi. Echter, veel problemen met wifi zijn makkelijk op te lossen, men weet vaak alleen niet hoe. Daarom introduceert KPN de vernieuwde Wifi Manager. Een online tool, waarmee KPN-klanten eenvoudig hun wifi kunnen checken en optimaliseren. En mocht het nodig zijn, dan krijgen ze via diezelfde Wifi Manager SuperWifi, een nieuw modem of monteur aangeboden. Op Touch ontwikkelden we een tvc met catchy nummer, waarin 2 katten op ludieke wijze laten zien hoe haperende wifi je uit je flow kan halen en hoe fijn het is wanneer wifi wel maximaal functioneert. Op Tell informeren we over wat de Wifi Manager is en wat je ermee kunt bereiken. Op Sell vragen we klanten de Wifi Manager te doorlopen om zo hun wifi thuis te verbeteren. Met de introductie van SuperWifi hadden we al stappen gemaakt naar leiderschap binnen het wifi domein. Met deze campagne is de volgende stap gezet.

Media- en middelenstrategie

Een 360 campagne die bestaat uit meerdere lagen die elkaar versterken. De tvc/olv vormt de backbone van de campagne waarbij we het grote publiek laten kennismaken met de vibende katten en claim: Wifi moet het altijd doen. Online & social video’s/formaten zijn ingezet om de Wifi Manager breed te laden. Explainer video’s zijn organisch en betaald ingezet om te voldoen in een grote behoefte onder een belangrijke doelgroep: mensen die problemen met Wifi ervaren. In een separate online & social laag, getarget op KPN-internet klanten, wordt het gebruik van de tool aangemoedigd. Kort na livegang merkten we dat de vibende katten en het aanstekelijke nummer een enorme online buzz veroorzaakten (top 5 Spotify search/trending topic Twitter). Met als kers op de taart een enorme hoeveelheid user generated content op TikTok, een relatief nieuw advertentieplatform voor KPN. Hierop zijn we snel ingesprongen met extra TikTok challenges en katten gifjes.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken