Wie maak jij deze zomer happy?

Wie maak jij deze zomer happy?

Categorie
Retail
Adverteerder
MCDONALD'S NEDERLAND
Bureau
TBWANEBOKO
Jaar
2020
Paginanummer
349

Doelstelling

Versterk de band met het merk McDonald's door Nederland een hart onder de riem te steken in een eenzame tijd.

Doelgroep

Nederlanders die na 3 maanden lockdown meer behoefte dan ooit hadden om dichtbij elkaar te zijn.

Merkomschrijving

McDonald's staat voor Good Times. En die beleef je nog sterker als je ze deelt met de mensen van wie je houdt.

Concept

Meer dan ooit had heel Nederland deze zomer behoefte aan het delen van klein geluk, met elkaar. Via een herkenbaar verhaal over het gemis van grootouders en hun (klein)kinderen speelde McDonald's in op deze emotie. Met een bijzondere app-actie brachten we mensen vervolgens dichter bij elkaar en activeerden we Nederland om hun bestie, broer, moeder, of wie dan ook te verrassen met een levensgrote Happy Bag vol zomerse must-haves. Zo toverden we een glimlach op het gezicht van Nederland.

Media- en middelenstrategie

Met een emotionele TVC brachten we een ode aan verbondenheid. We bouwden voort op het Good Times gevoel met de Happy Bag activatie in de McDonald's App, die de basis vormde voor veel vrolijke content in radio, OLV, PR en instore.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken