Wie belt er nou nog?

Wie belt er nou nog?

Categorie
Excellent
Adverteerder
Hi
Bureau
FHV BBDO
Jaar
2012
Paginanummer
244

Winnaar 2012

Doelstelling

Voor jongeren is mobiel internet veel belangrijker dan bellen of sms'en. Hi staat voor de keuze: vasthouden aan het traditionele model of inspelen op het nieuwe gedrag van jongeren. Hi kiest uiteraard voor het laatste. En ontwikkelt een serie abonnementen die tegendraads zijn aan de markt, maar naadloos aansluiten op wat jongeren graag willen. Klanten kiezen bij Hi voor een databundel naar wens, met of simpelweg zónder belbundel. Bijzonder is dat je onbeperkt kunt blijven posten op Facebook, Tweeten en Whatsappen, zelfs als je databundel op is. De campagne moet deze nieuwe abonnementen op de typische Hi-manier introduceren bij de doelgroep.

Doelgroep

Jongeren, 18-24, die altijd in contact willen zijn met hun vrienden en daarvoor Facebook, Twitter en WhatsApp op hun mobiel gebruiken.

Concept

In de campagne staat de vraag centraal die nog geen enkele aanbieder durfde te stellen: 'Wie belt er nou nog?'

Media- en middelenstrategie

De campagne startte op straat met een wildplakcampagne in de grote steden. Zo genereerden we bekendheid voor het thema 'Wie belt er nou nog?'. Ondertussen vertelden influentials via hun blogs over de nieuwe abonnementsvormen van Hi. Direct daarna zorgden OOH, print en online in korte tijd voor bredere bekendheid van de propositie. We kozen voor opvallende formaten, zoals een Spits outsert en homepage takeovers. Vervolgens jaagden we met TV en prerolls de campagneherkenning aan. TVC maakte het thema expliciet: eígenlijk bel je alleen nog met je moeder. Bioscoop zetten we in om de doelgroep in het hart te raken (commercial en moviegrafix). En radio zorgde voor krachtige salescommunicatie. Op Facebook transformeerden we het oude belspelletje call-TV tot wall-TV. En op moederdag kon je de enige persoon die je nog belt, grátis bellen en online eren met een virtuele tattoo. Met succes: een zeer impactvolle campagne die leidde tot de grootste stijging nieuwe abonnees sinds jaren.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken