Een arbeidsmarktcampagne, waarin KPN in eerste instantie niet de afzender is. Dit vanuit de gedachte dat niet het bestaande beeld van KPN bepalend zou moeten zijn om voor KPN als werkgever te kiezen, maar juist het feit dat je als High Potential wilt én kunt helpen bouwen aan een ánder KPN. De campagne spreekt de doelgroep daarop aan: Heb jij het vermogen om zaken ter discussie te stellen en te veranderen? Oftewel: Heb jij genoeg Why-potential? That’s the Question. TITEL WHY POTENTIAL 421 Wervingsfase: Business course (met KPN branding) Promotiefilm www.thats-the-question.com 18-01-2006 11:56:25 hun universitaire omgeving opgeroepen de website www.thats-the-question.com te bezoeken. De teasers zijn toegespitst op de specifieke plaats van de boodschap, bijvoorbeeld een plastic zak om het fietszadel met de tekst: zit je lekker? Op de site kan men zijn Why-potential testen. Vier selectiedagen bepalen uiteindelijk wie mag deelnemen aan de business course. Naast bovenstaande media ontvangt een selectie van kandidaten een gepersonaliseerde dm. Er vinden twee denktanksessies plaats met Ad Scheepbouwer (CEO) en Marcel Smits (CFO) om ‘rumour-around-the-brand’ te creëren. Fase 2 - De business course: een vierdaags programma onderwerpt de kandidaten aan een assessment en laat hen kennismaken met de dagelijkse realiteit van KPN. Na deze intensieve business course kunnen de kandidaten een gefundeerde beslissing nemen of zij willen solliciteren bij KPN. En KPN weet of zij die sollicitatie al dan niet honoreert met een functieaanbod. PERSONEEL G0137PRINT_KPN HRM 2.indd 1