Who’s that Girl

Who’s that Girl

Categorie
Vrije Tijd
Adverteerder
RIJKSMUSEUM
Bureau
Skipintro
Jaar
2017
Paginanummer
409

Doelstelling

Rijksmuseum is bij de doelgroep onvoldoende geladen. USP Rembrandt en Nachtwacht relatief onbekend. Doelgroep besluit bij aankomst definitief programma bezoek. Zomercampagne moet significante verhoging geven in internationaal bezoek in de periode juli t/m september met als bezoekmotivatie 'Rembrandt en Nachtwacht'.

Doelgroep

Internationale bezoekers

Merkomschrijving

Rijksmuseum is het museum van álle Nederlanders voor de wereld. Het Rijksmuseum toont het wonder van de Nederlandse kunst en geschiedenis. Met als hoogtepunt Rembrandt (meeste en mooiste werken) en de Nachtwacht.

Concept

Rembrandt als USP. Drempel: te veel een monument waarvan je bestaan weet, maar niet meer de schoonheid, bijzonderheid ziet. Overall merkconcept: (Maak Nederland en) internationale toerist nieuwsgierig naar Rembrandt. Prikkel met emoties, details en weetjes die het innovatieve en geniale van Rembrandt zichtbaar maken. De zomercampagne is de eerste uiting in een meerjarencampagne met internationale en nationale uitingen.

Media- en middelenstrategie

Maximale zichtbaarheid in binnenstad en aankomstlocaties. Ondersteuning via online marketing (SEO) en eigen online kanalen.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken