WestlandUtrecht, twee meisjes

WestlandUtrecht, twee meisjes

Categorie
Dienstverlening Financieel
Adverteerder
WestlandUtrecht
Bureau
Van Walbeek Etcetera/Van Wanten Etcetera
Jaar
2006
Paginanummer
186

Doelstelling

De naamsbekendheid van WestlandUtrecht bij consumenten vergroten, zodat het voor de tussenpersonen makkelijker wordt om de hypotheken van WestlandUtrecht (WU) te verkopen.

Doelgroep

Primair: de veeleisende (woon)consumenten. Carrièregerichte, ondernemende mensen met een bovenmodaal inkomen. Secundair: de belangrijkste tussenpersonen die hypotheken van WU verkopen.

Concept

De campagne zet WU neer als hypotheekspecialist voor mensen die slimmer met geld om willen gaan. Deze boodschap wordt op een intrigerende manier verteld aan de hand van de metafoor over twee meisjes. De belofte wordt elke keer onderbouwd met een bewijs van een productoplossing.

Media- en middelenstrategie

Richting consumenten is een printcampagne ingezet en een radiocampagne met acteur Rutger Hauer als voice-over. De campagne werd bij de tussenpersonen geïntroduceerd door een mailing met een aardbeienplant, die verwees naar een van de metaforen uit de campagne. Op de cd stonden de RC’s, in de folder informatie over een tijdelijke renteactie.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken