Wervingscampagne Korps Mariniers

Wervingscampagne Korps Mariniers

Categorie
Corporate, Employer Branding & Internal Communication
Adverteerder
MINISTERIE VAN DEFENSIE
Bureau
Steam
Jaar
2014
Paginanummer
84

Nominatie 2014

Doelstelling

Ontwikkel een campagne die de kennis rond het beroep marinier verbetert. Wat houdt de functie precies in, wat je moet kunnen, wat zijn de specialisatiemogelijkheden en hoe kun je doorgroeien?

Doelgroep

Mannen van 17,5 t/m 26 jaar, vmbo of mbo opgeleid. Zowel schoolgaand (laatstejaars) als 'eerstebaners'. Relevante vmbo-richtingen zijn Bouw, Techniek, Land- en tuinbouw.

Concept

Jayjay Boske en een team van het Korps Mariniers worden door een aantal van zijn vrienden uitgedaagd. Zij verzinnen elk een challenge die de mariniers op de proef stelt. Daarvoor mogen ze uitnodigen wie ze willen. We laten zien dat mariniers overal ter wereld ingezet kunnen worden. Elke challenge brengt specifieke specialismen/apparatuur van de mariniers in beeld.

Media- en middelenstrategie

Centraal staat een televisieformat dat uitgezonden wordt op Discovery Channel. Daarnaast zijn de afleveringen via blogs, advertorials en social media (van o.a. de BN'ers) online verspreid. Banners leiden de doelgroep naar de website waar de afleveringen ook te zien zijn.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken