Wervingscampagne ‘Korps Commando Troepen’

Wervingscampagne ‘Korps Commando Troepen’

Categorie
Corporate, Employer Branding & Internal Communication
Adverteerder
MINISTERIE VAN DEFENSIE
Bureau
Steam
Jaar
2014
Paginanummer
81

Winnaar 2014

Doelstelling

Een campagne ontwikkelen die zich moet richten op de kwaliteit van de sollicitanten en het onder de aandacht brengen van het unieke karakter van het KCT. Daarnaast moet de houding t.a.v. het KCT in positieve zin veranderd worden. De KCT'er is geen macho, maar is intelligent, heeft verantwoordelijkheidsbesef, toont inzet, is creatief en heeft uithoudingsvermogen.

Doelgroep

Mannen tussen de 20-28 jaar. Het opleidingsniveau is: mbo3/havo/vwo en hbo/wo. Met een lichte voorkeur voor de hoger opgeleiden gezien het verwachte tekort aan officieren op termijn.

Concept

We gaan onderzoeken wat er onder de groene baret zit. Je kent de commandoacties, maar wat komt er allemaal bij kijken? We brengen het vak in beeld (een actie van de commando's), waarbij we het zo dicht mogelijk meebeleven.

Media- en middelenstrategie

We hebben een televisieformat van vier korte afleveringen ontwikkeld waarin we een uniek kijkje in het werk van de commando's geven, vertoond via tv, bioscoop, contentintegratie, video, online bannering, social media en mobile.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken