Wervingscampagne Albert Heijn

Wervingscampagne Albert Heijn

Categorie
Corporate, Employer Branding & Internal Communication
Adverteerder
ALBERT HEIJN
Bureau
Boomerang Agency
Jaar
2020
Paginanummer
132

Nominatie 2020

Doelstelling

Jongeren zien Albert Heijn als de ideale bijbaanwerkgever. Een springplank voor hun carrière.

Doelgroep

Jongeren tussen 15-23 jaar.

Merkomschrijving

Albert Heijn is de marktleider binnen het supermarktlandschap. Door een grote variëteit aan bedrijfsonderdelen heeft Albert Heijn voor iedereen een bijbaan die bij hem/haar past: in Albert Heijn winkels, de distributiecentra, homeshopcenters en AH to go's.

Concept

We spreken de doelgroep aan in hun eigen beeldtaal en tone of voice. Met een campagne die laat zien dat werken bij Albert Heijn veel meer is dan een lekker salaris, goede voorwaarden en korting op je boodschappen. Door de sociale voordelen uit te lichten, nemen we onzekerheid weg die jongeren kunnen ervaren tijdens hun eerste ervaring met de arbeidsmarkt. We laten zien dat je er bij Albert Heijn nooit alleen voor staat. Zo gaven we invulling aan het big idea: Werken bij Albert Heijn, hoe lekker is dat?

Samen met getalenteerde Albert Heijn collega's hebben we een toffe videoclip gemaakt waarin de cast bestond uit echte medewerkers. Zij rappen over alle voordelen die je kunt verwachten wanneer je komt werken bij Albert Heijn. Samen voor die maximale impact voor de klant. Zo komen alle afdelingen en verschillende bijbanen (bij AH to go, bezorging en in de winkel) aan bod in verschillende coupletten, die uiteindelijk weer los van elkaar worden ingezet op verschillende kanalen.

Media- en middelenstrategie

Crossmediale beleving met een focus op social. De volledige clip is te zien op YouTube, Instagram, Facebook en werk.ah.nl. Indien er voor een bepaalde afdeling in een specifieke regio extra vraag is naar bijbaners, kunnen verschillende cutdowns van de videoclip geadverteerd ingezet worden. Een kortere versie van de clip was te zien in de bioscopen en ook op de radio werd het nummer opgepikt en gedraaid. De rap is tevens ingezet en te beluisteren via Spotify. De campagne is ook instore vertaald naar o.a. banners, posters en spandoeken, verspreid in alle Albert Heijn winkels in Nederland.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken