Werken wordt nóg leuker met Ziggo Zakelijk

Werken wordt nóg leuker met Ziggo Zakelijk

Categorie
Geïntegreerde Communicatie
Adverteerder
Ziggo Zakelijk
Bureau
Eigen Fabrikaat
Jaar
2011
Paginanummer
360

Doelstelling

Laden van de merk- en propositiebekendheid van Ziggo Zakelijk en een directe bijdrage leveren aan de verkoop van hun zakelijke Alles-in-1 bundels.

Doelgroep

Het midden- en kleinbedrijf binnen Ziggo footprint, met focus op de kleinzakelijke markt (bedrijven tot 5 medewerkers).

Concept

Voor veel ondernemers lijkt er weinig tijd te zijn voor afleiding tijdens hun werk. Succesvol ondernemen is vooral een kwestie van 'all work and no play'. Ziggo Zakelijk gelooft dat dat anders kan. Uit onderzoek blijkt namelijk dat af en toe YouTube filmpjes kijken goed is voor de productiviteit, streaming muziek luisteren motiveert en gebruik van social media zoals Twitter en LinkedIN de creativiteit en omzet stimuleert. Op basis van dit inzicht ziet Ziggo Zakelijk een uitgelezen kans om vanuit haar core-business waarde toe te voegen aan het dagelijkse leven van ondernemend Nederland. Want Ziggo Zakelijk biedt niet enkel de verbindingen om sneller en efficiënter te werken, maar ontsluit de digitale wereld voor ondernemers en maakt het werk productiever, inspirerender en dus nóg leuker.

Media- en middelenstrategie

Er is gekozen voor een geïntegreerde media/middelen strategie, van off- naar online. De centrale thematiek is tijdens de introductiefase geladen door middel van een opvallende webfilm, die werd aangejaagd door radio, print, online en een breed PR-offensief naar aanleiding van eigen onderzoek onder 800 ondernemers. Hierop volgde de Office Basis sales-fase, waarin de zakelijke Alles-in-1 propositie centraal stond in o.a. radio, outdoor, online en DM. En met resultaat, het aantal Alles-in-1 aansluitingen is in 2010 met maar liefst 99% gestegen en de propositiebekendheid laat een significante stijging zien.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken