Werken met ZINHOUD

Werken met ZINHOUD

Categorie
Corporate, Employer Branding & Internal Communication
Adverteerder
UWV
Bureau
Dawn
Jaar
2019
Paginanummer
96

Doelstelling

Bijna iedereen kent UWV. Mensen kennen het merk echter vooral als een overheidsinstantie die uitkeringen verstrekt. Terwijl er dagelijks 19.000 medewerkers bij UWV werken aan een samenleving waarin iedereen mee kan doen. Dat weten mensen alleen niet. Ze kennen de organisatie nog niet als werkgever. Dat moet anders, want UWV kan nu en in de toekomst zeker nieuw talent gebruiken. Daarom is er een krachtig merkverhaal nodig dat het UWV profileert als interessante en uitdagende werkgever.

Doelgroep

Werkend en werkzoekend Nederland: divers, van alle opleidingsniveaus, tussen de 25 en 54 jaar. Daarnaast richten we ons inhoudelijk op diverse vakgebieden zoals ICT, adviseurs werk en artsen.

Merkomschrijving

UWV is het Uitvoeringsinstituut Werknemersverzekeringen. UWV werkt dagelijks aan een samenleving waarin iedereen mee kan doen, zorgt voor een uitkering voor wie daar recht op heeft en helpt mensen bij het vinden van werk.

Concept

Werk is voor steeds meer mensen meer dan een baan. Het laat zien waar je voor staat en waar je om geeft. Daarom willen mensen bijdragen aan iets dat groter is dan zijzelf, met werk dat een bijdrage levert aan de maatschappij. Bij UWV gebeurt dat altijd al. Daarnaast is werken bij UWV inhoudelijk uitdagend. Het is werken in een grote organisatie met complexe vraagstukken, wet- en regelgeving, een diversiteit aan functies en volop mogelijkheden om te groeien. Werken bij UWV is zinvol én inhoudelijk uitdagend. Die twee bij elkaar opgeteld noemen wij 'Zinhoud'. Een thema dat alle (potentiële) medewerkers laat zien dat je bij het UWV dagelijks het verschil maakt. Voor jezelf en voor de samenleving. Zo zetten we het employer brand op krachtige wijze neer: met een 'eigen' woord en een thematiek die helemaal van UWV is.

Media- en middelenstrategie

Het thema 'Zinhoud' is de rode draad geworden van het employer brand UWV. Van een interne film die de trots bij medewerkers opwekt tot campagnes op LinkedIn, YouTube en radio. Alles laat de optelsom van 'Zinhoud' zien: zinvol werk met inhoudelijke uitdagingen. Daarnaast vertellen medewerkers via inzet van online content meer over de vakgerelateerde uitdagingen en de impact van hun werk op de maatschappij. Dit hebben we bijvoorbeeld al gedaan voor het vakgebied ICT bij UWV.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken