Werken bij Sanquin, alsof er leven van afhangt!

Werken bij Sanquin, alsof er leven van afhangt!

Categorie
Corporate
Adverteerder
SANQUIN
Bureau
2Basics BV
Jaar
2021
Paginanummer
138

Doelstelling

Vergroten van de naamsbekendheid en vergroten van de missie van Sanquin én de maatschappelijke waarde die zij biedt. Profileren van Sanquin als innovatieve en aantrekkelijke werkgever.

Doelgroep

Merk: alle Nederlanders 18+. Werk: potentiële werknemers, met de focus op werknemers met een ICT-achtergrond.

Merkomschrijving

Sanquin is de non-profitorganisatie die de bloedvoorziening in Nederland verzorgt. Met als missie: Samen met de donor voor een beter leven van de patiënt.

Concept

Bij Sanquin werken teamspelers met een grote maatschappelijke drive, die zich elke dag inzetten 'alsof er leven van afhangt'. In de campagne zijn medewerkers geportretteerd. Ieder in hun eigen rol en professie. Groots en heroïsch, precies zoals het werken bij Sanquin is. De campagnebeelden illustreren de campagnegedachte. Op de voorgrond 'gewone' medewerkers in hun alledaagse situatie. Op de achtergrond speelt zich steeds een spannende werkgerelateerde situatie af. Werken bij Sanquin is uitdagend en kan flink puzzelen zijn, terwijl er ondertussen altijd een klok tikt richting een belangrijke deadline. Kandidaten werden daadwerkelijk op de proef gesteld in een escaperoom als onderdeel van de sollicitatieprocedure. Hierin werden ze getest op probleemoplossend vermogen, analytisch denken en presteren onder druk. Sanquin is als merk én als (potentiële) werkgever neergezet.

Media- en middelenstrategie

Sanquin wil mensen op een unieke manier bewust maken van de rol die Sanquin heeft als merk, maar ook als werkgever. Hiervoor is de speciale escaperoom onderdeel gemaakt van de sollicitatieprocedure. Via owned en paid kanalen is er een pr-film van de escaperoom gelanceerd met aandacht in de algemene media en ook in specifieke marketing- en personeelstitels. Vervolgens is er een moodfilm gelanceerd, tezamen met outdooruitingen in en om Amsterdam. Naast een brede verspreiding van de moodfilm via eigen kanalen, is er een aanscherping doorgevoerd op specifieke hrm-kanalen gericht op ICT-ers. Met als doel ICT-sollicitanten geïnteresseerd te krijgen om te kijken naar één van de vacatures (d.m.v. online video, online/mobile display, LinkedIn-ads en high impact banners). Aanvullend zijn er ook eigen middelen ingezet, waaronder advertenties in de nieuwsbrief, op social media en op de website.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken