Werken aan sportieve ambities

Randstad Nederland / Publicis

Bekijk deze campagne op pagina 258 van het SAN Jaarboek 2012.

Adverteerder
Randstad Nederland
Titel
Topsporters helpen bij hun sportieve en maatschappelijke carrière
Bureau
Publicis
Account
Jack de Graaff, Gwen Hanrath, Martine de Kock, Romee Houben
Copy
Ard Brunnekreef, Marcel Hartog
Art
Steef Nijhof, Jeroen van Zwam
Strateeg
Gertjan Hafkamp, Caroline van Hoof
Opdrachtgever
Suzanne van der Cammen, Mariska Woertman, Maartje Grossouw
Film/Productiemaatschappij
In Case Of Fire, Regie Jasper Zwartjes
Editor
Kim Hinrichs
Muziek
Gem/Soundwise (Eric van Tijn)
RTV-producer
Kim Wolffensperger
Illustraties
Dave Fransen, Francisco Rodriguez Bouzas
In samenwerking met
Triple Double
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van Randstad Nederland
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Publicis
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Excellent
Meer Excellent inzendingen

Excellent

Doelstelling

Verhogen van de sponsorbekendheid en relevantie van de betrokkenheid van Randstad bij de sport en daarmee vergroten van de TOM, merkoverweging en versterking van de merkwaarden.

Doelgroep

Nederlands publiek. Specifiek: flexwerkers, opdrachtgevers en eigen medewerkers.

Strategie/Concept

Onder het thema Werken aan sportieve ambities wordt de actieve rol die Randstad speelt bij het verwezenlijken van de sportieve én maatschappelijke ambities van sporters belicht. Centraal staan 8 Olympische Sporters die als ambassadeur ieder op hun eigen manier iets met Randstad hebben. Hierdoor werd het sponsorschap geïntegreerd in de bestaande Iedereen heeft iets met Randstad-strategie. In een breed scala van middelen komt Randstads persoonlijke ondersteuning op het gebied van opleiding, coaching en begeleiding bij de overgang van sport naar werk aan bod. In gerichte activaties werden diverse doelgroepen bij de campagne betrokken.

Media- en middelenstrategie

De campagne werd afgetrapt met een inhaakadvertentie bij het sportgala 2011 en afgesloten met een inhaker na het sportgala 2012. Voor brede bekendheid werd, voor en tijdens de Spelen, TV ingezet. Belangrijk onderdeel van de verdieping van de campagne en de uitwerking naar diverse doelgroepen waren redactionele samenwerkingen met Sanoma, 'Evers staat op' (Radio 538) voor het dagelijks in de etalage zetten van een sportieve baan en de werving van de crew voor het H. Heineken House. Ook was er een Randstadvestiging in het HHH. Richting BtB waren er dagelijks BNR uitzendingen vanaf de Clipper in London. Op de site en in social media boden we informatie over Randstad en sport, de ambassadeurs, nieuws en sportgerelateerde vacatures. Er was een actiesite met een 'Support de sporter' online game. In dagbladen werd ingehaakt op de Olympische verrichtingen. Er was materiaal voor de vestigingen en eigen medewerkers en flexwerkers maakten kans op het bijwonen van de Spelen via een incentive programma. PR zorgde voor veel free publicity. Alles bij elkaar goed voor een aantoonbaar positief resultaat.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen