Werken aan sportieve ambities

Werken aan sportieve ambities

Categorie
Excellent
Adverteerder
Randstad Nederland
Bureau
Publicis
Jaar
2012

Doelstelling

Verhogen van de sponsorbekendheid en relevantie van de betrokkenheid van Randstad bij de sport en daarmee vergroten van de TOM, merkoverweging en versterking van de merkwaarden.

Doelgroep

Nederlands publiek. Specifiek: flexwerkers, opdrachtgevers en eigen medewerkers.

Strategie/Concept

Onder het thema Werken aan sportieve ambities wordt de actieve rol die Randstad speelt bij het verwezenlijken van de sportieve én maatschappelijke ambities van sporters belicht. Centraal staan 8 Olympische Sporters die als ambassadeur ieder op hun eigen manier iets met Randstad hebben. Hierdoor werd het sponsorschap geïntegreerd in de bestaande Iedereen heeft iets met Randstad-strategie. In een breed scala van middelen komt Randstads persoonlijke ondersteuning op het gebied van opleiding, coaching en begeleiding bij de overgang van sport naar werk aan bod. In gerichte activaties werden diverse doelgroepen bij de campagne betrokken.

Media- en middelenstrategie

De campagne werd afgetrapt met een inhaakadvertentie bij het sportgala 2011 en afgesloten met een inhaker na het sportgala 2012. Voor brede bekendheid werd, voor en tijdens de Spelen, TV ingezet. Belangrijk onderdeel van de verdieping van de campagne en de uitwerking naar diverse doelgroepen waren redactionele samenwerkingen met Sanoma, 'Evers staat op' (Radio 538) voor het dagelijks in de etalage zetten van een sportieve baan en de werving van de crew voor het H. Heineken House. Ook was er een Randstadvestiging in het HHH. Richting BtB waren er dagelijks BNR uitzendingen vanaf de Clipper in London. Op de site en in social media boden we informatie over Randstad en sport, de ambassadeurs, nieuws en sportgerelateerde vacatures. Er was een actiesite met een 'Support de sporter' online game. In dagbladen werd ingehaakt op de Olympische verrichtingen. Er was materiaal voor de vestigingen en eigen medewerkers en flexwerkers maakten kans op het bijwonen van de Spelen via een incentive programma. PR zorgde voor veel free publicity. Alles bij elkaar goed voor een aantoonbaar positief resultaat.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken