Werken aan oplossingen

Werken aan oplossingen

Categorie
Corporate, Employer Branding & Internal Communication
Adverteerder
DE NEDERLANDSCHE BANK
Bureau
Maximum Recruitment Advertising
Jaar
2019
Paginanummer
70

Doelstelling

Transformeer het abstracte instituut 'De Nederlandsche Bank' naar een concreet en persoonlijk werkgeversmerk.

Doelgroep

Hbo tot wo+ professionals, startend en ervaren. Met name economen, financials, juristen, IT'ers, dataspecialisten en quants.

Merkomschrijving

DNB maakt zich sterk voor financiële stabiliteit en draagt daarmee bij aan duurzame welvaart in Nederland. Als centrale bank is DNB bekend in Nederland, maar wat doet DNB eigenlijk? En wie doen dat dan? Na jaren vooral op job branding niveau te hebben gecommuniceerd werd, het mede door de krappe arbeidsmarkt, tijd om meer te investeren in het employer brand.

Concept

De maatschappelijke rol bepaalt de identiteit van DNB maar geeft ook een uniek karakter als werkgever. Zeker voor nieuwe generaties die met hun werk 'ertoe willen doen'. Door actuele DNB-vraagstukken niet als abstracte thema's neer te zetten maar als concreet 'work in progress', maken we het speelveld helder. En door de verschillende specialisten te tonen die op dit speelveld schitteren, geven we DNB een menselijk gezicht. Zo transformeren we van instituut naar werkplaats, van bewaker naar architect, van merk naar mensen. In de campagne staan de eigen medewerkers centraal. We interviewden, fotografeerden en filmden 13 DNB'ers met een verschillende achtergrond en carrière. Hun verhalen tonen we op de compleet vernieuwde recruitmentsite. Elk verhaal bevat een prikkelende headline, die complexe vraagstukken terugbrengt tot concrete werkzaamheden voor mensen van vlees en bloed. Werk dat vraagt om oplossingen. Om de trots en het ambassadeurschap onder collega's te stimuleren, werd bij de start van de campagne een interne 'launch day' georganiseerd.

Media- en middelenstrategie

De campagne is in augustus en september 2019 gestart met een speciale employer branding commercial, waarna in oktober, november en december diverse offline en online uitingen zijn ingezet om doelgroepgericht te werven. Hierbij is de volgende strategie gehanteerd. Touch: via bereik en verdieping awareness creëren en imago opbouwen dmv buitenreclame, print, online display en socials. Tell: Doelgroepcampagnes en jobbranding op basis van (re)targetting dmv branded content, online display en socials. Sell: Geïnteresseerde kandidaten worden via online search ads naar vacaturepagina's geleid.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken