Wereldwijde merkcampagne Fortis: ‘Getting you there’

Wereldwijde merkcampagne Fortis: ‘Getting you there’

Categorie
Corporate, Employer Branding & Internal Communication
Adverteerder
Fortis Communications
Bureau
Publicis Amsterdam
Jaar
2006
Paginanummer
64

Winnaar 2006

Doelstelling

Zet Fortis op de wereldkaart.

Doelgroep

Mensen die zichzelf (met hun plannen, ambities en dromen) willen overtreffen. In de eerste fase richt de campagne zich vooral op internationale, middelgrote bedrijven en opinieleiders.

Concept

Met ruim 55.000 medewerkers in meer dan 45 landen behoort Fortis absoluut tot de wereldtop op het gebied van bankieren en verzekeren. Alleen wordt Fortis nog niet zo gezien. Er kleeft nog steeds een beperkt, versnipperd imago als bank en verzekeraar aan het merk. De campagne is het gezicht van de nieuwe bedrijfsstrategie: alle verschillende bedrijven opereren vanaf 2006 als één bedrijf onder één vlag. Het is de eerste wereldwijde corporate campagne die de zichtbaarheid en aanwezigheid van Fortis in de wereld moet vergroten. Met wereldwijd dezelfde belofte: ‘Getting you there. Fortis’. Het is daarmee ook de eerste werkelijk internationale campagne voor een Nederlands/Belgische financiële dienstverlener.

Media- en middelenstrategie

In het eerste halfjaar worden zichtbare en dominante media gebruikt om het merk Fortis overal ter wereld op eenzelfde manier op de kaart te zetten. Met één campagne, één boodschap, één look-and-feel. Zichtbaar van Tokio tot Chicago, van Kopenhagen tot Lissabon. De campagne start met een primeur: een speciale Fortis Thalys-trein. Deze rijdt een halfjaar lang tussen Amsterdam en Parijs. Tweede primeur is de aanwezigheid van Fortis op maar liefst veertien internationale luchthavens, verspreid over Noord-Amerika, Azië en Europa. Met een mix van verschillende media is de eenduidige boodschap onontkoombaar. Internationale tv ontbreekt uiteraard niet; de verschillende commercials worden uitgezonden in meer dan twintig landen op business- en leisurezenders. In het tweede halfjaar wordt de mix uitgebreid met pan-Europese magazines en dagbladen: Financial Times, Economist, Newsweek, Fortune en de Wall Street Journal. Deze zorgen, naast landelijke dagbladen, voor de verdieping van de boodschap. In Nederland wordt de campagne afgetrapt tijdens de voetbalklassieker Feyenoord Ajax. Ook alle sponsoruitingen, voor o.m. Feyenoord en de marathon Rotterdam, worden in het campagneconcept uitgewerkt.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken