Wereldwijd Orkest

Wereldwijd Orkest

Categorie
Non-Profit & Overheid
Adverteerder
Metropole Orkest
Bureau
Euro RSCG
Jaar
2011
Paginanummer
369

Winnaar 2011

Doelstelling

Druk zetten richting de politiek om het Metropole Orkest niet weg te bezuinigen.

Doelgroep

Primair: de politiek. Secundair: heel Nederland.

Concept

Hoe zorg je dat onze regering het Metropole Orkest niet rücksichtslos wegbezuinigd? Door te laten zien dat ze springlevend, ondernemend en succesvol zijn. Want iets dat springlevend is, draai je niet de nek om. We bedachten iets wat het orkest, dat altijd in de schaduw van grote artiesten stond, nooit eerder had gedaan: een nummer 1 hit. Op eigen naam. En het lukte. De nummer 1 bewees het cultureel ondernemerschap en was het begin van heel veel free publicity. Deze werd door Euro RSCG actief aangejaagd met een on- en offline pr-campagne en de facebook actie 'Win een Huiskamerconcert' waarvoor we als ondersteuning het voltallige orkest in een doorzonwoning lieten optreden. Het resultaat was geweldig: het MO kreeg de gewenste overgangssubsidie.

Media- en middelenstrategie

On- en offline PR, TV- en radiostoppers en een Social Media campagne.

Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken