WELKOM THUIS

WELKOM THUIS

Categorie
Non-Profit & Overheid
Adverteerder
Cordaid Mensen in Nood
Bureau
Saatchi & Saatchi
Jaar
2008
Paginanummer
436

Doelstelling

Mensen motiveren om Cordaid Mensen in Nood financieel te steunen voor wederopbouw in Noord-Uganda.

Doelgroep

Gezinnen die regelmatig worden geconfronteerd met de vraag om donaties, maar die vaak weinig binding hebben met de bestemming van hun giften.

Concept

Om relevantie te creëren voor de doelgroep is ‘thuiskomen’ als overkoepelend, thema gekozen waarmee men zich kan identificeren. Het is een bekend gevoel; na de zomervakantie geniet iedereen weer van zijn geborgen thuis. Inhakend op deze emotie maakt Cordaid Mensen in Nood duidelijk hoe gemakkelijk het is om ook de ontheemden in Noord-Uganda dat thuisgevoel te geven. Door een kleine donatie geef je meer dan geld, je geeft hen een thuis.

Media- en middelenstrategie

De campagne is vanuit een charitatieve benadering geplaatst in print, achterzijde bus, op posters, internet, via radio en middels een insert in Troskompas. RTL(4) wijdde ook een programma (Koffietijd!) met Mireille Bekooij aan de ontheemden in Noord-Uganda waarin het creatieve concept is doorgevoerd.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken