Welkom in de Lidl-flat

Welkom in de Lidl-flat

Categorie
BRANDING 360°
Adverteerder
LIDL
Bureau
Joe Public Take-Away Advertising
Jaar
2020
Paginanummer
468

Nominatie 2020

Doelstelling

Een herkenbaar, populair en vast grid, zodat campagnes sneller herkend worden, impactvoller zijn en meer bij elkaar optellen, wat leidt tot meer efficiëntie in media en productie.

Doelgroep

Boodschappers met kind.

Merkomschrijving

Lidl is een supermarktketen waar alles draait om de hoogste kwaliteit voor de laagste prijs. Deze belofte maken we al bijna 25 jaar waar met A-merkkwaliteit voor ongeëvenaarde prijzen. Al 9 keer zijn we uitgeroepen tot beste supermarkt in groente en fruit. En uit onderzoeken van de Consumentenbond blijkt keer op keer dat we de goedkoopste zijn. Op de winkelvloer voegen we steeds meer beleving toe. Denk hierbij aan ieder uur vers afgebakken broodjes en succesvolle spaarpromoties voor kinderen zoals 'de Vitamini's'. Lidl is populair in Nederland en is gegroeid naar de 3e supermarkt van Nederland. Met een vast campagnegrid kunnen we Lidl als onmisbare 'Lovebrand' nog verder omhoog stuwen.

Concept

Welkom in de Lidl-flat! In deze flat wonen allerlei soorten mensen: gezinnen, alleenstaanden, gepensioneerden, jonge stelletjes, verschillende culturen, noem maar op. Eén ding hebben ze echter gemeen: ze doen allemaal hun boodschappen bij Lidl onderin de flat. Hiervoor gaan ze dagelijks 'effe naar beneden'. De campagne heeft de vorm van een 'Soap'; we leren de bewoners van de flat kennen aan de hand van twee buurmannen, die steeds betere vrienden worden. Teun, een gescheiden stucadoor, die nog moet leren om z'n eigen potje te koken. En Kevin, werkend in de IT, familieman en dol op koken en lekker eten. Uiteraard wordt alles hiervoor bij Lidl gehaald.

Media- en middelenstrategie

Om de soap tot leven te brengen wordt ingezet op het creëren van veel videocontent, zowel TVC's als social en online video's. In de folder maken onze klanten kennis met de Lidl-flat en op de site is een aparte sectie ingericht voor alle content, inclusief exclusieve achtergrondinfo over Teun en Kevin. De campagne is tevens doorgetrokken naar radio, alsook een gloednieuw actiemechanisme: 'De effe naar beneden weken'. Direct na lancering is de Lidl-flat met Teun en Kevin door het Nederlandse volk omarmd en razend populair, getuige de vele journalistieke aandacht én Gouden Loeki nominaties; maar liefst 3 van de eerste 4 commercials worden genomineerd voor de Gouden Loeki jaarverkiezing.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken