Welkom bij Shell. Iedereen.

SHELL / BrandBase

Bekijk deze campagne op pagina 399 van het SAN Jaarboek 2018.

Adverteerder
SHELL
Bureau
BrandBase
Opdrachtgever
Wiebe Bevelander, Marc van de Wiel, Felicitas van Alphen
Film/Productiemaatschappij
Vigics
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van SHELL
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van BrandBase
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Smart Idea
Meer Smart Idea inzendingen

Smart Idea

Doelstelling

Iedereen is welkom bij Shell. Ongeacht geaardheid, afkomst, etniciteit of geloof. En dit mag iedereen weten en voelen! Welkom bij Shell. Iedereen.

Doelgroep

Heel Nederland.

Strategie/Concept

Tijdens Pride Amsterdam heeft Shell haar iconische luifel geïntegreerd met de trotse regenboogvlag. Ook zijn er verschillende LGBTQ-medewerkers geïnterviewd over de vrijheid binnen het bedrijf en hun boodschap over inclusiviteit is verder intern verspreid aan medewerkers (in binnen- en buitenland), aan gasten op de stations en aan alle overige voorbijgangers of (online) bezoekers.

Media- en middelenstrategie

De kernboodschap van inclusiviteit is uitgedragen op de luifel van stations rond Amsterdam en op OOH billboards. Ook werden alle overige stations ingezet; medewerkers droegen een speciale pin en bezoekers konden ansichtkaarten met prikkelende quotes meenemen. Daarnaast werden testimonials en vlogs gedeeld van Shell medewerkers op social media en online. Het medewerkers netwerk 'Pink Pearl' heeft zorg gedragen voor het, zowel intern als extern, breed verspreiden van de boodschap.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen