Welke Sultana FruitBiscuit vind jij het lekkerst?

Welke Sultana FruitBiscuit vind jij het lekkerst?

Categorie
Fast Moving
Adverteerder
SULTANA
Bureau
Pickle Factory
Jaar
2013
Paginanummer
319

Doelstelling

Het introduceren van de nieuwe en verbeterde smaken van Sultana FruitBiscuit. Doel: penetratie terugwinnen en frequentie verhogen.

Doelgroep

Moeders (35-49) met kinderen (6-18).

Concept

We ontwikkelden een activatie, sampling en ATL campagne in één, met de fans in de hoofdrol. Op Facebook riepen we op een gratis proefpakketje te bestellen en te stemmen op je favoriet. De 20.000 pakjes (met smaken die nog niet in de winkel lagen) waren in no time op. Het sample team bezocht supermarkten en evenementen in het hele land. Ook hier kozen mensen hun favoriet. Echte deelnemers kregen een rol in de tv-campagne om de tussenstand aan te geven. Uiteindelijk stemden 251.791 fans. De inspanningen leidden tot 8 % groei in marktaandeel en 26% meer baseline omzet voor FruitBiscuit. Overall steeg de markt van tussendoortjes dankzij de groei van Sultana.

Media- en middelenstrategie

Een zuivere 360 campagne waarbij alle onderdelen geïntegreerd samenwerkten. Facebook, actiesite, sampling, tv, outdoor en print speelden ieder een eigen rol in het geheel.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken