Welcome Home

Welcome Home

Categorie
Durables
Adverteerder
FORD NEDERLAND
Bureau
Ogilvy & Mather Amsterdam
Jaar
2015
Paginanummer
204

Doelstelling

Motorcraft is een nieuw sub merk van Ford waarin zij hun aftersales dienst aanbieden aan Fordrijders met een Ford van 5 jaar of ouder. Het doel is om rijders van oudere Ford modellen te overtuigen om langs te gaan bij de Ford Dealer voor een Ford Motorcraft onderhoudsbeurt in plaats van te kiezen voor een merk onafhankelijk autobedrijf.

Doelgroep

Fordrijders met een auto van 5 jaar of ouder. Een doelgroep die vaak, vanwege kosten, kiest voor onderhoud bij een onafhankelijk autobedrijf.

Concept

Ford Motorcraft moet top-of-mind worden bij Fordrijders met een ouder model. We moeten bij deze doelgroep een mentale switch tot stand brengen, waarbij wij vooral de emotionele betrokkenheid tussen de berijder en zijn of haar Ford tot leven brengen. Hoe oud of gebruikt je Ford ook is, elke Ford verdient Ford-onderhoud. De kosten zijn geen reden meer om 'm dat niet te gunnen. Alle Fords ouder dan 5 jaar worden uitgenodigd om weer 'thuis te komen' bij de Ford Dealer. Zo vertellen we met aansprekende verhalen over het (soms zware) leven van verschillende Fords en dat ze stuk voor stuk goede redenen hebben om weer eens aandacht te krijgen van een monteur van hun eigen Fordgarage. We laten zien dat Ford hen zeker niet is vergeten. Allemaal om tegen de oudere Fordmodellen te zeggen: Welcome Home.

Media- en middelenstrategie

Met een online film hebben we weergegeven wat een Ford zoal meemaakt. Deze film hebben we middels banners, social posts en pre-rolls online aangejaagd. We hebben radio ingezet die de Ford uitnodigt om langs te komen bij de Ford Dealer. Vervolgens kon men via de online afspraakplanner een afspraak maken met een Fordmonteur. Wanneer de Fordrijder een afspraak had gemaakt bij een monteur ontving men een persoonlijk bericht van de Fordmonteur. Dit persoonlijk bericht was tevens een herinnering om vervolgens weer een nieuwe afspraak te maken. Samengevat heeft de inzet van zowel awareness- als performancemedia geleid tot een succesvolle campagne.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken