WEGENWACHT® MET JONGERENVOORDEEL. CAMPAGNE NAJAAR 2008 VAN ANWB

WEGENWACHT® MET JONGERENVOORDEEL. CAMPAGNE NAJAAR 2008 VAN ANWB

Categorie
Geïntegreerde Communicatie
Adverteerder
ANWB
Bureau
the people’s valley
Jaar
2008
Paginanummer
310

Doelstelling

Kwalitatieve doelstelling is enerzijds het bekender maken van Wegenwacht® met jongerenvoordeel bij jongeren. Anderzijds is het doel om de prijspropositie te laden, waardoor de hoge prijsperceptie van ANWB bij jongeren positief wordt beïnvloed. Kwantitatieve doelstelling is een stijging in het jongerenledenaantal met 16%.

Doelgroep

Jongeren (18 t/m 24 jaar) die een auto hebben of willen kopen.

Concept

Voor veel jongeren is Wegenwacht een low-interest product; gepercipieerd als duur en onnodig. De campagne appelleert aan het gevoel van vrijheid dat eigen vervoer geeft en maakt ook duidelijk dat autopech iedereen kan overkomen. Deze doelgroep rijdt voornamelijk in occasions met daardoor een grotere kans op pech. Voor deze doelgroep heeft ANWB een speciaal aanbod: voor slechts ¤ 25,- per jaar kunnen ze onbezorgd de weg op. In geval van pech worden ze zonder onderscheid snel en vakkundig geholpen. De campagne wordt sterk gestuurd op prijs om de prijsperceptie positief te beïnvloeden. De mediakeuze en member-get-member actie hebben als doel het imago van de ANWB bij jongeren te verbeteren. Belangrijke trigger voor nieuwe leden is dat zij kans maken op een gratis grote beurt voor hun auto of de dagwaarde van hun auto in cash.

Media- en middelenstrategie

In deze actiegerichte campagne zijn de volgende middelen geïntegreerd ingezet: actiesite, banners, commercial, TV-programma, interne communicatie, member-get-member flyer en autosticker, DM. Vanuit banners en de TV-commercial is awareness gecreëerd voor Wegenwacht® Service met jongerenvoordeel en de actie om kans te maken op prijzen. De actiesite geeft meer informatie en heeft als doel jongeren te werven, zowel direct als via de member-getmember opzet (vriendje voor een tientje). Nieuwe jongerenleden krijgen een autosticker, waarmee ze kans maken op prijzen als de sticker op hun auto wordt gespot. In samenwerking met TMF is een speciaal TV-format ontwikkeld in het programma Re@ction.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken