WEES VERSCHILLIG

VARA / Y&R Not Just Film

Bekijk deze campagne op pagina 103 van het SAN Jaarboek 2008.

Adverteerder
VARA
Titel
Omroep
Bureau
Y&R Not Just Film
Account
Willem Nas, Katja Le Belle
Copy
Robin Zuiderveld
Art
Marq Strooy
Strateeg
Bas Velthuis
Opdrachtgever
VERA KEUR, ERIC STELLWAG
Film/Productiemaatschappij
Maarten.nl Regisseur: Diede in ‘t Veld
Editor
Postoffice, Doug Hancock
Muziek
Geluid: Studio Alfred Klaassen, Jacco
RTV-producer
Carlijn van Trigt, Nikki Haighton
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van VARA
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Y&R Not Just Film
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Corporate
Meer Corporate inzendingen

Corporate

Doelstelling

Opnieuw het bestaansrecht van de VARA als publieke omroepvereniging in de huidige tijd aantonen. De campagne moet de missie van de VARA vertalen naar een eigentijdse en emotionele belofte om zo merkvoorkeur te creëren.

Doelgroep

De VARA maakt programma’s voor betrokken, participerende burgers die openstaan voor vernieuwing.

Strategie/Concept

Het nieuwe credo van de VARA is ‘wees verschillig’. De VARA is van mening dat er teveel onverschilligheid is in de huidige maatschappij. In haar programma’s en alle communicatie wil de VARA ons dan ook prikkelen betrokken te blijven. Niet door te vertellen wat we moeten denken, maar dat we moeten nadenken.

Media- en middelenstrategie

‘Wees verschillig’ is geïntegreerd op elk denkbaar niveau. Als oproep aan zowel de programmamakers (bij personeelsbijeenkomsten), als de leden (in het ledenblad), als het grote publiek (o.a. met TVC’s). Niet alleen het publiek heeft gehoor gegeven aan onze oproep door mee te praten op fora en lid te worden, ook de programmamakers zelf dragen de campagne actief uit.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen