WEES VERSCHILLIG

WEES VERSCHILLIG

Categorie
Geïntegreerde Communicatie
Adverteerder
VARA
Bureau
Y&R Not Just Film
Jaar
2008
Paginanummer
410

Winnaar 2008

Doelstelling

Opnieuw het bestaansrecht van de VARA als publieke omroepvereniging in de huidige tijd aantonen. De campagne moet de missie van de VARA vertalen naar een eigentijdse en emotionele merkbelofte. Deze moet intern richting geven aan de programmamakers en extern merkvoorkeur creëren bij de doelgroep. En zo ook als basis dienen voor ledenwerving.

Doelgroep

De VARA maakt programma’s door en voor betrokken, participerende burgers die openstaan voor vernieuwing.

Concept

Het nieuwe credo van de VARA is ‘wees verschillig’. Als progressieve omroep is de VARA van mening dat er teveel onverschilligheid is in de huidige maatschappij. Door prikkelende vragen te stellen over maatschappelijke issues wil de VARA mensen niet vertellen wat ze moeten denken, maar dat ze moeten nadenken. Op deze manier wil de VARA in al haar programma’s en communicatie oproepen tot betrokkenheid, participatie en mededogen. Want een maatschappij waaraan zoveel mogelijk mensen een bijdrage leveren, maakt een betere wereld.

Media- en middelenstrategie

Kun je als kijkcijferkanon wel met scherp schieten? De VARA wil graag zoveel mogelijk mensen bereiken. Daarom Denkend vanuit het concept – niet vanuit de middelen – is ‘wees verschillig’ geïntegreerd op elk denkbaar niveau. Vanaf de start van de voorjaarsprogrammering is ‘wees verschillig’ ingezet als oproep aan zowel de programmamakers, als de leden, als het grote publiek. Het concept is doorvertaald naar de programmering, de interne communicatie, de TV gids, VARA portals, bannering, idents, TV commercials, outdoor, print, events en PR. Niet alleen het publiek heeft gehoor gegeven aan onze oproep door mee te praten op fora en lid te worden, ook de bestaande leden en programmamakers zelf hebben het credo omarmd en dragen de campagne actief uit.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken