WEER DURVEN…

WEER DURVEN…

Categorie
Business-to-Business
Adverteerder
Nycomed b.v.
Bureau
Vaz Dias Advertising
Jaar
2009
Paginanummer
62

Winnaar 2009

Doelstelling

Herpositionering van Preotact®, een receptgeneesmiddel voor de behandeling van ernstige osteoporose bij postmenopauzale vrouwen. Het merk moet worden opgefrist. De communicatie moet van producteigenschappen naar merkvoordelen. Communiceer dat Preotact méér is dan alleen het middel. Medisch specialisten krijgen een emotioneel geladen beeld van de klinische voordelen, wat dat kan betekenen voor hun patiënt, alsook van de positieve effecten die de exclusieve distributie en de ondersteunende services hebben.

Doelgroep

Primair medisch specialisten: internisten, reumatologen, endocrinologen.

Concept

Bij dit concept haken we in op een voor de patiënt ingrijpend gevolg van ernstige osteoporose: de angst om iets te breken door een val of simpelweg door het maken van een verkeerde beweging. Wij hebben dit gegeven vertaald in het concept: Weer durven... gekoppeld aan een activiteit (bukken/ reiken/huishouden, enz.) De visual is steeds geschoten vanuit het oogpunt van de patiënt die al die dagelijkse dingen doet die veel mensen met ernstige osteoporose niet meer durven, uit angst iets te breken. Doordat de arts als het ware meekijkt door de ogen van de patiënt, kan hij zich gemakkelijker voorstellen wat de impact van ernstige osteoporose is op iemands leven en waarom het dus zo belangrijk is dat osteoporose optimaal wordt behandeld (met Preotact). De pay-off ‘Preotact sterkt de botten en het vertrouwen’ maakt de boodschap rond.

Media- en middelenstrategie

De nadruk ligt op de face-to-face contacten met de doelgroep. Deze vinden plaats in de spreekkamer van de arts en op beurzen. Hiertoe is een digitale gespreksondersteuning op een tablet PC gemaakt. Daarnaast worden advertenties in medische vakbladen, gerichte mailings (met call-to-action) en promotiematerialen ingezet om ‘presence’ in de markt te krijgen.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken