Week van Ons Water

Week van Ons Water

Categorie
Non-Profit & Overheid
Adverteerder
MINISTERIE VAN INFRASTRUCTUUR EN MILIEU
Bureau
The Oddshop
Jaar
2016
Paginanummer
283

Doelstelling

Waterbewustzijn vergroten. Nederland is goed beschermd, maar blijft kwetsbaar. Het weer wordt extremer, en hoe houden we ons water schoon? Tijdens de Week van Ons Water leer je er alles over. Tweemaal per jaar leer en beleef je Ons Water op locaties door heel Nederland.

Doelgroep

Gezinnen met kinderen. De gezinsagenda voor vrijetijdsbesteding wordt voor een belangrijk deel bepaald door de kinderen. Zij staan dan ook centraal in de campagneaanpak.

Concept

We maakten de keuze om de Week van Ons Water te positioneren als een pretpark. Informatief, maar vooral héél leuk! Edutainment. De communicatie draaide o.a. om beelden waar het plezier vanaf spatte en een pretpark plattegrond van Nederland. 'Dompel je onder tijdens de week van Ons Water'. Een doe-week vol leuke uitjes waarin we heel Nederland als pretpark ervaren.

Media- en middelenstrategie

Naast de inzet van bereiksmedia (radio, print, outdoor, online, social) is met het populaire Kidsweek een special ontwikkeld. Deze Kidsweek van Ons Water is ook gebruikt door scholen in de klas.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken