Week van de krant

DE PERSGROEP NEDERLAND / KOKORO Amsterdam

Bekijk deze campagne op pagina 407 van het SAN Jaarboek 2016.

Adverteerder
DE PERSGROEP NEDERLAND
Bureau
KOKORO Amsterdam
Account
Frieda Ulsamer de Waard, Valery Story
Copy
Merlijn Van Vliet
Art
Wouter Vanhaeren
Strateeg
Rik Heijmen
Opdrachtgever
Florianne Harmsen, Esther Nanninga
Film/Productiemaatschappij
Onesize
Muziek
Loudness, Talents for Brands
Fotografie
Jaap Vliegenthart
In samenwerking met
Jaap Vliegenthart, Onesize, Talents for Brands, Loudness
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van DE PERSGROEP NEDERLAND
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van KOKORO Amsterdam
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Vrije Tijd
Meer Vrije Tijd inzendingen

Vrije Tijd

Doelstelling

Kranten hebben het niet makkelijk. Veel kranten kampen namelijk met teruglopende aantallen in abonnees. Daarom werd 'De week van de krant' bedacht voor alle titels van De Persgroep Nederland. Een actieperiode waarin we mensen kennis laten maken met de krant van nu (papier en digitaal). En stimuleren om een proefabonnement voor 8 weken af te sluiten bij een kwaliteitstitel naar keuze.

Doelgroep

Drukbezette meningsvormer. 35-49 jaar, hoogopgeleid. Geïnteresseerd in achtergronden en opinies, maar heeft weinig tijd om erin te duiken.

Strategie/Concept

Tegenwoordig kun je op allerlei manieren en momenten het nieuws tot je nemen, waardoor je in weinig tijd toch goed geïnformeerd kunt zijn. In de campagne visualiseren we dit met verschillende situaties waarin een man in de meest onmogelijke posities een krant leest. De boodschap bij deze merkwaardige poses luidt: 'Hoe u de krant ook leest, er is altijd een vorm die precies bij u past.'

Media- en middelenstrategie

Geïntegreerde campagne met doorvertalingen in tv, print, DM, outdoor, online en radio.

Ga naar de campagnesite

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen