Week van de krant

Week van de krant

Categorie
Vrije Tijd
Adverteerder
DE PERSGROEP NEDERLAND
Bureau
KOKORO Amsterdam
Jaar
2016
Paginanummer
407

Doelstelling

Kranten hebben het niet makkelijk. Veel kranten kampen namelijk met teruglopende aantallen in abonnees. Daarom werd 'De week van de krant' bedacht voor alle titels van De Persgroep Nederland. Een actieperiode waarin we mensen kennis laten maken met de krant van nu (papier en digitaal). En stimuleren om een proefabonnement voor 8 weken af te sluiten bij een kwaliteitstitel naar keuze.

Doelgroep

Drukbezette meningsvormer. 35-49 jaar, hoogopgeleid. Geïnteresseerd in achtergronden en opinies, maar heeft weinig tijd om erin te duiken.

Concept

Tegenwoordig kun je op allerlei manieren en momenten het nieuws tot je nemen, waardoor je in weinig tijd toch goed geïnformeerd kunt zijn. In de campagne visualiseren we dit met verschillende situaties waarin een man in de meest onmogelijke posities een krant leest. De boodschap bij deze merkwaardige poses luidt: 'Hoe u de krant ook leest, er is altijd een vorm die precies bij u past.'

Media- en middelenstrategie

Geïntegreerde campagne met doorvertalingen in tv, print, DM, outdoor, online en radio.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken