WEEK VAN DE JONGE MANTELZORGER

MARKANT, CENTRUM VOOR MANTELZORG AMSTERDAM / YoungWorks

Bekijk deze campagne op pagina 302 van het SAN Jaarboek 2014.

Adverteerder
MARKANT, CENTRUM VOOR MANTELZORG AMSTERDAM
Titel
Mantelzorg
Bureau
YoungWorks
Account
YoungWorks
Copy
YoungWorks
Art
YoungWorks
Strateeg
YoungWorks
Opdrachtgever
Heide Wintels-Hofman; Hanneke Borger
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van MARKANT, CENTRUM VOOR MANTELZORG AMSTERDAM
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van YoungWorks
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Non-Profit & Overheid
Meer Non-Profit & Overheid inzendingen

Non-Profit & Overheid

Doelstelling

In Nederland zorgt 1 op de 4 jongeren vrijwillig en langdurig voor een familielid met een ziekte, beperking of verslaving. In Amsterdam vallen de cijfers nog hoger uit. Deze jongeren hebben een verhoogde kans op sociaal isolement, schooluitval en daardoor minder toekomstperspectief. Hoe bereik je deze jongeren waarvan de directe omgeving vaak niet eens kennis heeft van de situatie?

Doelgroep

Creëren van bekendheid en bewustwording van de omgeving met de situatie. Zodat een jonge mantelzorger kan rekenen op begrip en steun van vrienden, klasgenoten en school (docenten).

Strategie/Concept

Een zo persoonlijk en gevoelig thema als mantelzorg vraagt om een andere aanpak dan een klassieke mediacampagne. We richten ons met een peer-to-peer aanpak op scholen.

Media- en middelenstrategie

Centraal staan 5 ambassadeurs, jonge mantelzorgers, die in een talkshow op scholen hun persoonlijke verhaal delen met de leerlingen. Dat maakt de tongen los van andere mantelzorgers. Zo creëren de leerlingen met en voor elkaar een veilige omgeving.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen