WE x Nina – een branded content case van de toekomst

WE x Nina – een branded content case van de toekomst

Categorie
Retail
Adverteerder
WE FASHION
Bureau
EndemolShine Nederland & RTL
Jaar
2016
Paginanummer
337

Winnaar 2016

Doelstelling

Primair de merkbeleving positief te beïnvloeden. Het is in het midden van de merk-funnel, op het gebied van perceptie en beleving, waar een stijging is beoogd, om zichtbaarheid te creëren en de harten van de doelgroep te veroveren. Daarnaast is het activeren van de doelgroep om de winkels en webshop van WE Fashion te bezoeken een secundaire KPI.

Doelgroep

Vrouwen 20-49 jaar.

Concept

Nina Sanders uit GTST (RTL4) ziet haar droom om modeontwerpster te worden uitkomen en krijgt van WE Fashion de opdracht de Fall/Winter Party collectie te ontwerpen onder haar eigen label WE x Nina. Het personage Nina Sanders groeit uit tot een talentvolle designer. Uiteindelijk presenteert ze in de serie met een echte catwalk haar collectie aan het publiek. Het verhaal wordt realiteit, want de collectie is vanaf dat moment ook daadwerkelijk te koop.

Media- en middelenstrategie

Een volledig geïntegreerde 360 campagne, waarbij paid (Brand promo, Outdoor & Print), owned (etalages, instore, online & social media) & earned media (PR) elkaar perfect aanvullen.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken