WE x Nina – een branded content case van de toekomst

WE x Nina – een branded content case van de toekomst

Categorie
BRANDING 360°
Adverteerder
WE FASHION
Bureau
EndemolShine Nederland & RTL
Jaar
2016
Paginanummer
488

Nominatie 2016

Doelstelling

Primair de merkbeleving positief te beïnvloeden. Het is in het midden van de merk-funnel, op het gebied van perceptie en beleving, waar een stijging is beoogd, om zichtbaarheid te creëren en de harten van de doelgroep te veroveren. Daarnaast is het activeren van de doelgroep om de winkels en webshop van WE Fashion te bezoeken een secundaire KPI.

Doelgroep

Vrouwen 20-49 jaar.

Concept

Nina Sanders uit GTST (RTL4) ziet haar droom om modeontwerpster te worden uitkomen en krijgt na het maken van een geslaagde proefcollectie van WE Fashion de opdracht de Fall/Winter Party collectie te ontwerpen onder haar eigen label WE x Nina. Het personage Nina Sanders groeit uit tot een talentvolle designer. Uiteindelijk presenteert ze in de serie met een echte catwalk show haar collectie aan het publiek. Een event dat naast de opnames voor de serie ook in de werkelijke wereld plaatsvond als PR-event voor de Nederlandse modepers. Vlak na de uitzending was de collectie alleen online te bestellen voor WE is ME members. De volgende ochtend werd het verhaal echt realiteit, want toen hing Nina's afbeelding in de etalages van alle WE Women stores en was de collectie vanaf dat moment ook daadwerkelijk te koop voor het publiek.

Media- en middelenstrategie

De volledig geïntegreerde 360 branding campagne kent een brede crossmediale inzet, waarbij paid (in-program branding, brand promo activatie, ident spot, app, outdoor & inserts in magazines), owned (etalages, instore, online & social media) & earned media (PR kick-off event met populaire fashion influentials) elkaar perfect aanvullen & versterken. De kijker werd volledig betrokken bij de totstandkoming van de collectie. Zo werd het logo van de collectie in de serie ontworpen en het label voor de kleding onthuld. Het verhaal in de serie werd bijgestaan door de Meerdijk app waarin kijkers via een spel nog dieper werden meegenomen in het verhaal. Tot slot sluit de hele samenwerking en campagne naadloos aan bij de centrale merkgedachte van WE Fashion: 'Great things happen when we get together'.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken