We want Unox

We want Unox

Categorie
Fast Moving
Adverteerder
Unilever Unox
Bureau
Being There
Jaar
2010
Paginanummer
279

Nominatie 2010

Doelstelling

Maak gebruik van Unox' officiële partnership van de Olympische Winterspelen om de omzet van rookworsten en erwtensoep te vergroten.

Doelgroep

Nederlandse boodschappers.

Concept

Met de campagne "Ouderwets schaatsen kijken? We want Unox!" wilden we erwtensoep en rookworst koppelen aan schaatsen kijken zoals bier en chips bij voetbal kijken horen. Zo haalden we met de campagne een oer-Hollandse traditie weer helemaal terug. Voor de buis, met familie of vrienden. Pen en papier erbij en samen de rondetijden bijhouden. Natuurlijk met het bord op schoot. We want Unox! verwees ook nog eens direct naar het premium van de campagne: knaloranje Unox wanten. Je kreeg een set bij aankoop van soep of rookworst.

Media- en middelenstrategie

Tv werd ingezet om het gevoel van oud-Hollands schaatsen kijken te laden. Via online, print en billboards publiceerden we wedstrijdschema's om mensen echt met bord op schoot voor de buis te krijgen. Met POS en Unox wanten trokken we de campagne door naar de winkelvloer.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken